برخی مشترکان از درج مبلغی در قبض آب خود تحت عنوان «جوانی جمعیت» خبر دادند که این موضوع فقط برای مشترکان پرمصرف اعمال شده و براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

ماجرای درج مبلغ با عنوان جوانی جمعیت در قبض آب چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، اخیراً در فضای مجازی مطلبی در حال انتشار است که در آن عنوان شده در قبض آب مشترکان مبلغی با عنوان جوانی جمعیت اخذ می‌شود که برخی این مبلغ را چهار هزار تومان عنوان کردند.

پیگیری‌ها از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نشان می‌دهد، مبلغ و ردیف آن فقط در قبض مشترکان پر مصرف اعمال و درج شده و برای سایر مشترکان چنین موضوعی صحت ندارد.

بر اساس پیگیری‌ها در ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت آمده که دولت مکلف است جهت اجرای احکام این قانون بودجه لازم را در قوانین بودجه سنواتی و در ردیف‌های مشخص از محل درآمدهای ذیل برحسب نیاز تأمین و اختصاص دهد.

در بند «ر» تبصره یک ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت افزوده: ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از افزایش هزار ریال (۱۰۰ تومانی) به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب شهری مشترکان پرمصرف آب از طریق شرکت‌های آبفای شهری و به حساب خزانه واریز شود.

مبلغی که بر اساس ابلاغیه‌ای که در سال ۱۴۰۰ درج شده و برای ۱۴۰۱ ابلاغ شده مبلغ ۱۰۰ تومان ازای هر متر مکعب آب از مشترکانی که بالای الگوهای تعیین شده مصرف دارند، اخذ شده و برای قانون طرح جوانی جمعیت اختصاص می‌یابد که هم‌کنون در قبض آب مشترکان پر مصرف درج شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.