وزیر کشور گفت: باید در برگزاری مراسم بزرگداشت امام (ره)، نه فقط در تهران و مرقد آن امام بزرگوار، بلکه در سراسر کشور باید به صورت فراگیر و گسترده برنامه‌ریزی شود.

وحیدی: برای گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) به صورت فراگیر برنامه‌ریزی شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور امروز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره)، با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط و استانداران سراسر کشور به صورت وبیناری از همه دستگاه‌های مرتبط اجرایی و امنیتی خواست تمام امکانات خود را برای برگزاری باشکوه مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بسیج کنند.

در این نشست تعدادی از استانداران به صورت وبیناری برنامه‌ها و ظرفیت‌های خود را برای برگزاری این مراسم، به‌ویژه کمک به اعزام افرادی که تمایل دارند از سایر نقاط کشور به حرم مطهر عزیمت کنند، بازگو کردند.

وحیدی گفت: اساساً فلسفه برگزاری مراسم بزرگداشت امام یک امر بسیار مهم و نقطه اوجی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی، علاقه مردم به امام و حضور میلیونی همه ساله در مراسم سالگرد آن پیر سفرکرده را یک حرکت بزرگ سیاسی، فرهنگی و ملی دانست و تأکید کرد: نباید از این فرصت مغتنم غفلت کرد.

وحیدی، ۱۵ خرداد را مبدأ حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر چند در ۱۴ خرداد امام راحل را از دست دادیم، اما بدرقه تاریخی ملت ایران با رهبر و مقتدایشان، یک نقطه اوج تاریخی برای ملت و کشور ایران به حساب می‌آید.

وی با اشاره به ضرورت مغتنم شمردن این روز بزرگ از سوی همه دستگاه‌ها، تأکید کرد: در برگزاری مراسم بزرگداشت امام، نه فقط در تهران و مرقد آن امام بزرگوار، بلکه در سراسر کشور باید به صورت فراگیر و گسترده برنامه‌ریزی شود، از همین رو استانداران، فرمانداران و بخشداران سراسر کشور با اهتمام ویژه‌ای این حرکت تاریخ‌ساز را دنبال کنند، به‌ویژه آنکه امسال که با جنگ ترکیبی دشمن مواجه هستیم و آنان تمام تلاش خود را بر تضعیف انقلاب و آرمان‌های امام متمرکز کرده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه «حضور گسترده و یکپارچه آحاد ملت در این مراسم بسیار تأثیرگذار و تعیین‌کننده است»، از استانداران سراسر کشور خواست در شوراهای هماهنگی تبلیغات استان‌ها برای حضور گسترده و مشتاقانه آحاد ملت برنامه‌ریزی و طراحی کنند.

وی تأکید کرد: باید امکانات و تمهیدات لازم را در زمینه‌های بهداشتی، امنیتی، ایمنی و نیز تهیه بسته‌های فرهنگی اندیشیده شود و به‌ویژه برای زائرانی که از شهرهای دور دست؛ به‌ویژه در شعاع ۴۰۰ کیلومتری عازم این مراسم در مرقد مطهر می‌شوند، زمینه‌های یک اقامت یک شبه را تدارک ببینند.

وحیدی، نسبت به  توطئه دشمنان کینه‌توز که این روزها تمام امکانات خود را برای ضربه زدن به کشور و انقلاب بسیج کرده‌اند، هشدار داد و از مسئولان ذی‌ربط خواست در خصوص امنیت زائران تمهیدات ویژه بیندیشند و در این زمینه آمادگی کامل داشته باشند.

براساس این گزارش در ادامه این نشست، مقرر شد کمیته‌های ویژه مراسم از جمله کمیته‌های ترافیکی، ایمنی، بهداشتی و .... متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط، براساس شرح وظایف تعریف شده همه امکانات خود را به صحنه بیاورند.

همچنین کاربست تدابیر لازم برای حضور نوجوانان و بانوان و سفر اولی‌ها از دیگر موضوعاتی بود که بر آن تأکید شد.

گفتنی است؛ در این نشست برای ایجاد تمهید و تسهیل در بخش اسکان زائران، پیش‌بینی پارکینگ و توقفگاه، تغذیه و نیز فعالیت‌های فرهنگی و تبیینی، بحث و بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.