مدیرکل گمرکات کرمانشاه از سهم ۴۴ درصدی گمرکات این استان از صادرات به عراق خبر داد.

سهم ۴۴ درصدی گمرکات کرمانشاه از صادرات به عراق

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر عباس زاده  اظهار کرد: در نخستین ماه از سال‌جاری جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود ۴۴۵ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۴ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۹۶ تن به کشور عراق صادرات داشته است.

وی افزود: از مجموع صادرات ایران به کشور عراق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۱۹۵ میلیون ۲۱۸ هزار و ۴۱۱ دلار کالا با وزن ۵۱۳ هزار و ۹۰۸ تن از لحاظ ارزش سهم ۴۴ درصدی و از حیث وزن سهم ۴۰ درصدی از صادرات زمینی کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۸۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۱ دلار کالا به وزن ۲۰۲ هزار و ۳۹۷ تن بیشترین سهم و گمرک خسروی با صادرات ۵۰ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۲ دلار کالا به وزن ۱۴۴ هزار تن جایگاه دوم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

عباس زاده سهم صادرات گمرک سومار در جایگاه سوم نیز اشاره کرد و گفت: صادرات این مرز به عراق ۴۰ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۲۲ دلار کالا به وزن ۹۵ هزار و ۹۴۵ تن بوده است.

وی ادامه داد: همچنین سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۱۷ میلیون و ۱۶۶ هزار دلار به وزن ۴۰ هزار و ۵۲۸ تن و پنج میلیون و ۳۱ هزار دلار به وزن ۳۱ هزار تن گزارش شده است.

عباس زاده به عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: این کالاها شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.