کارگردان مستند شهید «محمدباقر ناسوتی» گفت: مستند این شهید از شبکه یک و شبکه افق پخش خواهد شد.

تولید مستند شهید محمدباقر ناسوتی در زنجان

به گزارش قدس انلاین، ابوالفضل گلفام درباره تولید مستند «شهید محمدباقر ناسوتی» در زنجان، اظهار کرد: تولید مستند شهید «محمدباقر ناسوتی» با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، تیپ ۲۱۶ زرهی مستقل زنجان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان، از ۶ ماه گذشته آغاز شده و در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی افزود: شهید ناسوتی در سال ۱۳۶۱ یکی از سربازان دژبانی ارتش بود که کمپ اسرای عراقی در آنجا تشکیل می‌شد؛ در دوره خرمت شهید ناسوتی، وی با کمک فرمانده و پرسنل عقیدتی آن زمان، توانستند گروهی تشکیل دهند و اسرا را به سمت ایران جذب کنند و اسرایی که در بدو ورود ایرانیانی‌ها را به عنوان کافر می‌شناختند، به مرور جذب اخلاق و منش شهید ناسوتی و سایر نیروهای ایرانی شدند.

این کارگردان تصریح کرد: بعد از یک سال، تعدادی از اسرا در سپاه بدر عضو می‌شوند و با نیروهای مخصوص ایران در کارهای گشت، شناسایی و عملیاتی حضور پیدا می‌کنند. شهید ناسوتی بعد از پایان خدمت خود به عنوان نیروی بسیج در منطقه مهران حضور می‌یابد و سرانجام به فیض شهادت نائل می‌آید.

گلفام ادامه داد: بعد از آزادسازی مهران، عراق پاتک عظیمی برای پس زدن نیروهای ایرانی از عراق انجام می‌دهد که شهید ناسوتی با دوستان خود می‌توانند به مدت ۱۲ ساعت در مقابل نیروهای عراقی مقاومت کرده و از سقوط مهران و قیچی شدن نیروهای ایرانی دیگر جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا شهید «محمدباقر ناسوتی» ۱۵ آذرماه سال ۱۳۴۱ در زنجان چشم به جهان گشودند. نام پدر شهید بزرگوار اسماعیل و مادرشان خدیجه بود. وی موفق به کسب مدرک دیپلم در رشته اقتصاد شد و به عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطب حضور حضور یافت و سرانجام ۱۰ تیرماه ۱۳۶۵، در مهران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
 

تولید مستند شهید محمدباقر ناسوتی در زنجان

تولید مستند شهید محمدباقر ناسوتی در زنجان

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.