۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 872997

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد ابریشم کشور در کارگاه‌های ابریشم کشی بایگ شهرستان تربت حیدریه تولید می‌شود.

«بایگ»۸۰ درصد ابریشم کشور را تولید می‌کند

به گزارش قدس خراسان، محسن زنگنه ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان با سرپرست وزارت جهاد اظهار کرد: از سیاست‌های دولت در حوزه جهاد کشاورزی راضی نیستیم و اتفاقاتی که می‌افتد، وارث سیاست‌های غلطی است که از سال ۹۶ شروع شده اما واقعیت آن است که شیب حرکت تند است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: به جرأت می‌توان گفت ۹۰ درصد دام در روستاهای این منطقه از بین رفته و دامداری‌ها و مراکز پرورش دام و طیور با سیاست‌هایی که بشدت دچار مشکل شدند دسته پنچه نرم می‌کنند.

وی بیان کرد: به رغم اینکه در دنیا زعفران کیلویی ۱۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد اما در داخل کشور قیمت بالا نمی‌رود و رگه‌های مافیا در بدنه وزارت دیده می‌شود، اینان کسانی هستند که در دلالی‌های خودشان منفعت دارند.

زنگنه گفت: دولت باید کشاورز و تولید کننده را طرف مشورت خود قرار بدهد نه واسطه گران و دلالان!، پسته مه‌ولات که یکی از بهترین و مرغوبترین محصول در کشور است متأسفانه با قطعی مکرر برق چاه‌های کشاورزی به این محصول و پسته کاران لطمه زده شده و انارکاران هم از این بی برنامه‌گی زیان فراوان دیده‌اند.

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه کود یارانه ای به باغبانی تعلق نمی‌گیرد و فقط پنج تا محصول را پوشش می‌دهد در حالی که ما برای زعفران و سایر محصولات به آن نیاز داریم.

وی افزود: با وزارت بازرگانی مخالف هستم و تلاش می‌کنم این وزارتخانه رأی نیاورد.

زنگنه تصریح کرد: پیشنهادات ما این است وزارت کشاورزی حوزه بازار و نظارت بر آن را رها کند و به اداره صمت بسپارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد کشاورزی از طرح‌های خیالی دست بردارد و موضوعات را در کف میدان دنبال کند.

گفتنی است؛ در این سفر مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان برای قنوات اصلی این منطقه هزینه شود، همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای تأمین لوله آبرسانی و ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های نوین آبیاری تصویب شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.