کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس تا روز پنجشنبه هفته جاری به تناوب مواج و متلاطم است.

هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج است

پیام مساعدی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بعد از ظهر امروز دریا برای ساعت‌هایی به‌ نسبت مواج باشد که از اواسط شب به‌ تدریج وضعیت آرام می‌شود.

وی بیان کرد: فردا نیز به‌طور موقت سواحل جنوبی خلیج فارس در ساعت‌هایی از بعدازظهر مواج خواهد بود

مساعدی ادامه داد: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده با عبور امواج ناپایدار جو، طی ساعت‌هایی علاوه بر افزایش پوشش ابر و وزش تندبادهای لحظه‌ای، در برخی نقاط استان و همچنین روی دریا احتمال وقوع بارش‌های پراکنده و خفیف باران وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی این مدت، با شدت گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، بخش‌هایی از خلیج فارس نیز متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، بطور غالب شمال غربی تا شمال شرقی، امروز سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و در بخش‌های جنوبی خلیج فارس تا اوایل شب ۱۶ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی امروز تا اواخر شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در همه قسمت‌ها ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۱۱، مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۴ ، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۳۴ و مد دوم ساعت ۱۹:۰۴ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.