استانداران خراسان رضوی و ولایت ختلان تاجیکستان در نشستی مشترک بر توسعه سرمایه‌گذاری متقابل به ویژه در حوزه گردشگری میان دو کشور تاکید کردند.

استانداران خراسان رضوی و ختلان بر سرمایه‌گذاری متقابل ایران و تاجیکستان تاکید کردند

به گزارش قدس خراسان، استاندار خراسان رضوی روز سه شنبه در این نشست گفت: مهمترین ظرفیت متقابل دو کشور، حوزه خویشاوندی و فرهنگی است و بر این اساس زمینه برای توسعه همه جانبه به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری و گردشگری فراهم است.

یعقوبعلی نظری با اشاره به سفر کاری پیشین خود به تاجیکستان و ولایت ختلان و بازدید روز گذشته هیات تاجیکستان از خراسان رضوی افزود: این بازدیدها زمینه تعاملات فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور را افزایش داده است.

استاندار خراسان رضوی خطاب به استاندار ختلان گفت: بر اساس نیاز و علاقه شما آماده اقدام مشترک اقتصادی در بخش خصوصی نیز هستیم.

استاندار ختلان نیز در این نشست گفت: شناسایی امکانات برادران خراسان رضوی برای ما جالب و جذاب است.

دولتعلی سعید افزود: تمام شرایط آماده همکاری مشترک است به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری که مورد علاقه طرفین است.

وی اضافه کرد: در این نشست مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی خراسان رضوی و ختلان ، زمینه های همکاری مشترک را به طور مشخص مورد اشاره و بحث قرار دادند.

ابوالفضل چمندی، معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست، بازدید روز گذشته هیات تاجیکستانی را از کارخانه‌ قند فریمان و خوراک دام مشهد مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز نیز این هیات در سرخس و نیشابور از واحدهای تولیدی بازدید می کنند تا این که روز چهارشنبه (فردا) در نشست مشترک فعالان اقتصادی دو استان به تفاهمنامه های لازم برسیم.

اعضای این هیات که روز دوشنبه وارد مشهد شده است، فردا در نشست مشترک با هیات اقتصادی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان حضور می یابند.

تاجیکستان کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که با حدود هشت میلیون نفر جمعیت و ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت در آسیای مرکزی قرار دارد. این کشور با افغانستان از جنوب، ازبکستان از غرب، قرقیزستان از شمال و چین از شرق مرز مشترک دارد.

شیرینی، رنگ، انواع پسته، سیمان، اکسیدآلومینیم، دارو، تخم پرندگان، بیسکویت و همچنین خدمات فنی و مهندسی از مهمترین اقلام صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.