سخنگوی کرملین درباره راه‌اندازی کانال تلگرامی سازمان سیا گفت، سازمان سیا و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی غربی فعالیت‌های خود در خاک روسیه را کاهش نمی‌دهند.

کرملین: سیا و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی خارجی فعالیت‌های خود را در روسیه کاهش نمی‌دهند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان سیا اوایل امروز (سه‌شنبه) کانال تلگرامی راه‌اندازی کرد. در یکی از پست‌های این کانال آمده است که این سازمان به اطلاعات به ویژه اطلاعات مربوط به اقتصاد یا رهبری روسیه علاقه دارد. این آژانس اطلاعاتی در پستی دیگر می‌گوید که "سازمان سیا برای نخستین بار کانالی در تلگرام راه‌اندازی کرد تا به کسانی که احساس می‌کنند باید با سازمان سیا تعامل داشته باشند، دسترسی پیدا کند". به گفته شبکه سی‌ان‌ان، مقامات سازمان سیا که در این پروژه دست داشتند، گفتند، می‌خواهند اطلاعاتی را که آمریکا درباره روسیه لازم دارد، جمع‌آوری کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در نشستی خبری به خبرنگاران گفت: ما هنوز به این موضوع توجهی نکرده‌ایم. من هیچ اطلاعی ندارم اما مطمئنم که سرویس‌های ویژه ما نیز با دقت تمام بر این فضا نظارت دارند و همه ما به خوبی می‌دانیم که سازمان سیا و دیگر شرویس‌های اطلاعاتی غربی فعالیت‌های خود در خاک کشورمان را کاهش نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری درباره گزارش مربوط به نبود ارتباط میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و مسکو گفت، این نخستین بار نیست که آمریکا به این نتیجه می‌رسد که هیچ‌گونه مداخله‌ای از سوی روسیه وجود نداشته است.

وی افزود: اگر یادتان باشد، در آن زمان ما تمامی اتهامات در این زمینه را قویا رد کرده بودیم. این نکته اول. دوم اینکه، این نخستین بار نیست که آمریکایی‌ها تحقیقات عظیم و بسیار پیچیده‌ای آغاز کرده‌اند و سپس در جریان تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که هیچگونه مداخله‌ای از سوی روسیه وجود نداشته است.

پسکوف در ادامه تصریح کرد، این تحقیقات "چرند بودن" اتهامات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را نشان داد.

پسکوف همچنین گفت، تماس‌ها در مورد ابتکارعمل غلات دریای سیاه در جریان است و مسائل زیادی همچنان باقی مانده است. به گفته او "تماس‌ها به طور کلی وجود دارد اما مسائلی هست. سوالات زیادی در مورد آن بخش از توافق مرتبط به ما وجود دارد. اکنون زمان تصمیم‌گیری است."

توافق غلات در ۱۸ مه منقضی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.