مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: اتش نشانان بیمه شان تامین اجتماعی و ابلاغ شان کارمندی است و به همین علت تعطیل کاری و شب کاری ندارند. بخشنامه ای درحال تهیه است و از وزارت کشور قول داده اند تا شهریور امسال مشکل برطرف شود.

حل مشکلات آتش نشانان در گرو ابلاغ یک بخشنامه 

 به گزارش قدس خراسان، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت باز هم عرصه شهدا شاهد حضور و تجمع آتش نشانان برای مطالبات صنفی بود. 

حرفشان همان حرفهای قبل بود به نداشتن اضافه کار و شب کار و تعطیل کار معترض بودند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد که آتش نشانان در تجمع قبلی بخاطرعدم پیگیری مطالباباتشان، خواستار برکناری اش بودند، این بار هم به میان آتش نشانان آمد. 

مجید فرهادی گفت: دیوان عدالت اداری یک نامه زده مبنی بر اینکه تعطیل کاری و شب کاری به کارمندان شهرداری ها  تعلق نمیگیرد و در این موضوع متاسفانه شرایط خاص کاری اتش نشانان را در نظر نگرفته اند؛ البته این موضوع برای اتش نشانان تهران استثنا قائل شده در حالی که در تمام مناسبتها و تعطیلات مثل تاسوعا و عاشورا، اربعین، عید و .... جاده های شمال شلوغ است] شهروندان تهران به سفر شمال میروند[اما در همه این مناسبتها اتش نشانان در مشهد اماده باش هستند این قانون باید استثنایی هم اگر قرار است داشته باشد برای مشهد باشد نه تهران! من این را در جلسات تهران هم گفته ام. 

او با اشاره به پیگیری هایی که از طریق مسئولان کشوری انجام شده است، افزود: با توجه به این موضوع باید قانون دوباره در مجلس بررسی شود در همین رابطه با حجت الاسلام پژمانفر و خانم رحمانی( دو نفر از نمایندگان مشهد) نیز جلساتی برگزار کردیم، شخص فرماندار هم موضوع را پیگیری کرده اند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد عنوان کرد: بخشنامه ای درحال تهیه است و از وزارت کشور قول داده اند تا شهریور امسال تکلیف شهرداری ها مشخص شود و این مشکل برطرف شود. 

فرهادی متذکر شد: اتش نشانان بیمه شان تامین اجتماعی و ابلاغ شان کارمندی است و به همین علت تعطیل کاری و شب کاری ندارند، موضوع باید از اساس حل شود. 

یکی از گلایه های آتش نشانان در تجمع هفته قبل، حذف جایگزینی توسط آتش نشانی بود که به نوعی آن را تنبیهی برای تجمع کردن عنوان میکردند. موضوع را از مدیر روابط عمومی اتش نشانی پیگیری کردم.

علیزاده در این رابطه توضیح داد: این موضوع حذف جایگزین در شیفتهای کاری آتش نشانان موضوعی است که بازرسی کل کشور اعلام کرده است. قبلا آتش نشانان بصورت غیر رسمی شیفت شان را در قبال پول به یکی از همکاران دیگرشان واگذار میکردند و در حالی که خودشان در ایستگاه نبودند اسمشان جزو شیفت بود و این موضوع در صورت بروز حادثه مشکلات حقوقی و قانونی پیش می اورد و به همین علت بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد و این موضوع حذف شد و ربطی به تنبیه یا اذیت کردن همکاران به خاطر تجمع نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.