رهبر کلیسای شرق آشور گفت: مایه سرافرازی است که جوانان مان در راه وطن خود (ایران) شهید شده و زندگی و جان خود را تقدیم کشورشان کرده‌اند.

رهبر کلیسای شرق آشور: مایه سرافرازی است که جوانان‌مان در راه ایران شهید شدند

به گزارش قدس‌آنلاین، اسقف «پاتریک مارآبا روئیل» روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی، مسیحیان ۲۲۰ شهید تقدیم وطن کردند و این مایه سرافرازی ماست.

وی با قدردانی از مسوولان و مردم که به مراسم وداع و خاکسپاری شهید «جانی بت اوشانا» آمدند، اظهار کرد: به مقبره این شهید رفتیم و برای ما قابل احترام است که جوانان‌مان برای دفاع از این مرز و بوم شهید شده است.

رهبر کلیسای شرق آشور با قدردانی از دولت جمهوری اسلامی و همچنین کنسولگری ایران در اربیل عراق گفت: همکاری کنسولگری ایران در اربیل باعث شد تا بتوانم به ایران بیایم و با رییس جمهور دیدار کنم و پس از این دیدار گفتمان بین ادیان با موضوع جوانان هم برگزار شد.

وی با بیان اینکه اتفاقات و نشست‌های خوبی در تهران برگزار شد، ادامه داد: این گفتمان‌ها ارتباطات را بیشتر می‌کند.

اسقف «پاتریک مار آبا روئیل» ادامه داد: تاریخ ایران نشان می‌دهد نخستین کلیسای شرق در ایران تاسیس شد و ما مسیحیتی را که قبول کرده‌ایم مسیحیت مسیونری نیست بلکه از همان حواریون حضرت عیسی (ع) پذیرفته‌ایم.

وی ادامه داد: قوم آشور سالیان متمادی در اینجا به خوبی در کنار سایر اقوام و ادیان زندگی کرده‌اند.

اسقف اعظم «اپرین اطنائیل» هم در این دیدار اظهار کرد: از سال ۲۰۱۱ سوریه درگیر جنگ خونین است و ظلم و ستم زیادی در حق مردم و این کشور شده چنانکه داعش متشکل از افرادی از ۸۲ ملت بر علیه این کشور وارد جنگ شدند ولی پایداری ارتش سوریه، مقاومت مردم و حمایت ایران باعث شد سرانجام با غلبه بر داعش از این حالت بیرون آید.

وی افزود: کشور ایران همواره پشتیبان کشورهایی بوده که در حقشان ظلم شده است.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور نیز گفت: ارومیه یگانه شهری است که در آن کلیساهای متعدد وجود دارد چنانکه ۸۰ باب کلیسا در این شهر هست و ما به وجود این تعداد کلیسا افتخار می‌کنیم.

اسقف اعظم «مارنرسی بنیامین» ادامه داد: هموطنان مسیحی در طول تاریخ کنار هموطنان تُرک، فارس و کُرد و دیگر اقوام زندگی مسالمن آمیزی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: اسقف پاتریک، نماد امید و نماد مسیح است و امروز آشوریان در فرودگاه ارومیه استقبال زیبایی از ایشان کردند.

همچنین نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: به عنوان مسیحی آشوری همواره خدمات ارزنده‌ای را از مسوولان استانی برای جامعه آشوریان گرفته‌ایم که غیرقابل انکار است.

شارلی انویه تکیه ادامه داد: همه مسوولان دیدگاه ویژه‌ایی به جامعه مسیحیت در آذربایجان غربی داشته‌اند.

در این دیدار تابلویی به رسم یادبود توسط رهبر کلیسای شرق آشور به نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اهدا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.