ماموریت مختصر ولی دشوار است؛ هر دو تیم پرسپولیس ایران و منچسترسیتی انگلیس در صورتی که در ۳ بازی آینده خود پیروز شوند ۳ جام با ارزش را کسب خواهند کرد.

شباهت جالب پرسپولیس و منچسترسیتی

به گزارش قدس آنلاین، در نگاه اول قطعا مقایسه لیگ برتر و لیگ برتر انگلیس از نظر سطح فنی و کیفیت بازی‌ها و میزان اهمیت و حساسیت آن برای علاقه مندان به فوتبال در دنیا عجیب به نظر می‌رسد.

اما اگرچه تردیدی در اختلاف فاحش میان فوتبال کشورمان با برترین لیگ فوتبالی دنیا وجود ندارد، به شکل جالب و البته عجیبی سرنوشت دو تیم پرطرفدار در دو کشور بسیار شبیه یکدیگر شده است.

۳ بازی را ببر؛ ۳ جام کسب کن!

ماموریت مختصر ولی دشوار است؛ هر دو تیم پرسپولیس ایران و منچسترسیتی انگلیس در صورتی که در ۳ بازی آینده خود پیروز شوند ۳ جام با ارزش را کسب خواهند کرد.

پرسپولیس امروز از ساعت ۱۸:۰۰ در آخرین دیدار خود برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به مصاف نساجی مازندران خواهد رفت؛ در صورت کسب ۳ امتیاز پرسپولیس بدون توجه به نتیجه رقیب خود سپاهان در کرمان، برای پانزدهمین بار قهرمان لیگ حرفه ای کشور خواهد شد.

در روز ۴ خرداد پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف تیم هوادار خواهد رفت و در صورت کسب پیروزی به فینال جام حذفی خواهد رفت؛ کسب پیروزی در سومین دیدار پیش رو به معنای کسب همزمان دو جام دیگر خواهد بود زیرا قهرمان مشترک لیگ و جام حذفی، صاحب عنوان سوپرجام فصل نیز خواهد بود.

اما تیم منچسترسیتی که با هدایت پپ گواردیولا شب گذشته در بازی انتقامی موفق به شکست ۴-۰ رئال مادرید و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا شد نیز شرایط مشابهی دارد؛ منچسترسیتی در صورت پیروزی در دیدار بعدی خود در لیگ برتر انگلیس برابر چلسی، جشن قهرمانی زودهنگام در ورزشگاه اتحاد را برپا خواهد کرد.

در روز ۱۳ خرداد فینال جام حذفی انگلیس یا همان FA Cup میان دو تیم همشهری سیتی و یونایتد برگزار خواهد شد که فرصت کسب دومین جام در کمتر از دو هفته برای گواردیولا و تیمش خواهد بود؛ روز ۲۰ خرداد نیز فینال لیگ قهرمانان میان سیتی و اینتر ایتالیا در شهر استانبول برگزار خواهد شد که فرصتی بزرگ برای گواردیولا محسوب می شود که تبدیل به نخستین سرمربی شود که با دو تیم مختلف (بارسا و سیتی) موفق به کسب ۳ گانه شده است.

شباهت جالب پرسپولیس و سیتی در میانه فصل

اما در شرایطی دو تیم در آستانه کسب ۳ قهرمانی در مدت زمان کوتاه هستند که تا چند هفته قبل اوضاع آنها در جدول رده بندی لیگ کشورشان بحرانی به نظر می رسید.

منچسترسیتی تا پیش از هفته ۳۰ لیگ برتر ۵ امتیاز از رقیب سرحال و مدعی خود آرسنال عقب بود؛ این اختلاف در مقطعی از فصل حتی به ۸ امتیاز نیز رسیده بود، اما آرسنال از هفته ۳۰ تا ۳۲ سه تساوی پیاپی برابر لیورپول، وستهم و ساوتهمپتون به دست آورد تا پس از پیروزی سیتی در بازی رودررو صدر جدول به رنگ فیروزه ای درآمده و پس از آن نیز شاگردان گواردیولا دیگر دچار لغزش نشدند تا امروز تنها ۱ برد برای قهرمانی نیاز داشته باشند.

شرایط برای پرسپولیس و هوادارانش نیز چنین بود؛ پس از باخت هفته بیست و سوم برابر سپاهان در تهران و ایجاد فاصله ۴ امتیازی با توجه به اینکه روی کاغذ سپاهان بازی های آسانتر و تعداد بازی داخل خانه بیشتری داشت، پرسپولیسی ها شاید امید چندانی به رسیدن به رقیب نداشتند؛ اما کسب ۶ پیروزی پیاپی از جمله دربی حساس برابر استقلال و شکست و توقف سپاهان برابر تراکتور و ملوان، موجب شد امروز سرنوشت قهرمانی در دست پرسپولیس باشد و این تیم با کسب ۱ پیروزی قهرمان لیگ برتر شود.

به هر ترتیب طرفداران دو تیم در دو کشور با اختلاف سطح فوتبالی بالا و واضح، دو هفته هیجان انگیز را پیش روی خود می بینند که می تواند با کسب حداکثر موفقیت و خوشحال بی حد و حصر یا شکست و ناکامی و حسرت به پایان برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.