رئیس فدراسیون فوتبال گفت: پارسال ما را ۲ سال محروم کردند و با رایزنی‌ها جریمه نقدی شدیم اما امسال ممکن است سه سال مجموعه کل فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و جام باشگاه‌ها و غیره را محروم کنند.

تاج: شاید فوتبال ایران ۳ سال محروم شود/ داوان اشتباهات تاثیرگذاری داشتند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تاج  درباره داوری در لیگ برتر، اظهار داشت: باشگاه استقلال اعلام کرده که ۱۴ پنالتی را آنها در این فصل برای آنها گرفته نشده است. وقتی پنج تیم هم در لیگ برتر داشته باشیم، همه می‌گویند برای ما پنالتی نگرفتند. نمی‌دانم این پنالتی‌ها را به نفع کدام تیم‌ها گرفتند. همه مدیران باشگاه‌ها از داوری‌ها و پنالتی نگرفتن ‌برای تیم خود ناراضی بودند. اگر همه تیم‌ها ضرر دادند این پنالتی‌ها به نفع کدام تیم گرفته شده است.

وی افزود: امروز داوری در دنیا به وسیله کمک داور ویدیویی رصد می‌شود و این اتفاقی است که باید در فوتبال ایران رخ دهد. امسال را طی کردیم اما باید برای سال آینده کار جدی برای وی ای ار صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: داوران ما در لیگ برتر سالم هستند و عملکرد آنان را رصد می‌کنیم. مورد خاصی نداریم، اما داوران اشتباهات تاثیرگذاری در لیگ دارند و این اشتباهات خیلی زیاد بود و باید از هواداران باشگاه‌ها عذرخواهی کنیم. خداداد افشاریان هم خیلی زحمت کشید و دنبال این بود که این اشتباهات به حداقل برسد. یکی از اشتباهات ما این بود که گاهی تصمیمات غلطی گرفتیم که گفتند اعتراف به اشتباه هم خوب است و تعداد زیادی داور در کورس مسابقات آورده‌ایم.

وی ادامه داد: با تعداد زیادی داور، تنها یک داوری مهم به یک نفر می‌رسد و معلوم است که آن داور که اشتباهات تاثیرگذاری می‌کند. داور سهمیه‌ای نیست اما اصطلاحا می‌گویند «داوران دوربینی»، یعنی وقتی بازی‌های دوربینی را به یک داور بدهیم و بازی‌های دوربینی دیگر هم به دیگر داوران بدهیم، اینگونه حتما دچار مشکل می‌شویم. خوشبختانه کمیته داوران و خداداد افشاریان به این نتیجه رسیدند تا تجدیدنظر جدی درباره داوران و ناظران داشته باشند. ناظران داوری هم دارای اشکالات جدی بودند. چون داور اشتباه جدی کرده، تلویزیون نشان داده و همه مردم دیدند، اما ناظر ما نمره عالی به داور داده است.

تاج همچنین درباره صدور مجوز حرفه‌ای گفت: فدراسیون فوتبال اعضای صدور مجوز حرفه‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی می‌کند و با تایید ای اف سی رئیس فدراسیون حکم می‌دهد، اما دخالتی در امور آنها ندارد و اختیاری ندارد. اگر تخلفی صورت بگیرد مانند سال‌های قبل خواهد بود که صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها را تایید می‌کند و بعد ای اف سی رد می‌کند. پارسال ما را دو سال محروم کردند و با رایزنی‌ها جریمه نقدی شدیم اما امسال ممکن است سه سال مجموعه کل فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و جام باشگاه‌ها و غیره را محروم کنند.

تعداد زیادی از تیم‌ها نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند

وی درباره رصد رسانه‌های ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز گفت: در دوران گذشته یک فردی در یک رسانه خبرهای مربوط به فوتبال ایران را به ای اف سی می‌داد و چهره بدی برای ما ایجاد می‌کرد، اما الان اینگونه نیست. مدیا اسپورت قراردادی با ای اف سی و فیفا دارد و کل مطالبی که مورد علاقه آنهاست، از همه رسانه‌های ما را به آنها می‌دهند و هر روز صبح این اخبار روی میز رئیس کنفدراسیون آسیا و فیفا قرار می‌گیرد. کار مدیا اسپورت این است اخبار فوتبالی ایران را دقیق در می‌آورد و در اختیار آنها قرار می‌دهد. به همین دلیل باید مواظب باشیم که از اظهارنظرهای جنجالی دوری کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تغییر کرده است و ۲ روز پیش در هیئت دولت در این خصوص بحث شد و به این نتیجه رسیدند تا مجمع تغییر کند. زیاد هم نباید فیفا هراسی و ای اف سی هراسی داشته باشیم. اینکه آنها اخبار ما را رصد می‌کنند طبیعی است و ما هم نمی‌توانیم سندسازی کنیم و شک نکنید که نباید سندسازی شود. حتی شک نکنید که تعداد زیادی از تیم‌های لیگ حذف می‌شوند. حذف شدن به این معنا نیست که در لیگ برتر حذف می ‌شوند بلکه برخی از باشگاه‌ها در مجوز حرفه‌ای دچار مشکل خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.