بشار اسد و قیس سُعَیِّد، رؤسای جمهور سوریه و تونس امروز در حاشیه نشست سران عرب در جده عربستان با یکدیگر دیدار کردند.

رئیس‌جمهور تونس: از غلبه دمشق بر تروریسم خوشحالیم، سوریه برادر ماست

به گزارش قدس آنلاین، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه که شب گذشته در رویدادی تاریخی پس از ۱۲ سال برای حضور در نشست سران عرب وارد جده شده بود، امروز با «قیس سُعَیِّد» رئیس‌جمهور تونس دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری سانا، قیس سعید در این دیدار خطاب به بشار اسد گفت: «شما برادران ما هستید و آن‌چه موجب آزار شما شود ما را آزار می‌دهد، ما از موفقیت سوریه در نبرد با تروریسم و ممانعت از دخالت خارجی بسیار خشنود هستیم».

رئیس‌جمهور تونس گفت که هدف دشمنان سوریه تجزیه این کشور بود، اما مردم سوریه هرگز اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

بشار اسد نیز گفت که سوریه و تونس در کنار یکدیگر علیه «تاریکی» ایستاده‌اند و دمشق از بازگشت روابط با تونس استقبال می‌کند. او روابط سوریه و تونس را تاریخی دانست.

رئیس‌جمهور تونس: از غلبه دمشق بر تروریسم خوشحالیم، سوریه برادر ماست

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که روابط دو کشور نه فقط در سطح سیاسی و اقتصادی، بلکه در سطوح فرهنگی و فکری و روابط میان دو ملت نیز گسترش یابد.

بشار اسد پس از این دیدار در مصاحبه کوتاهی با شبکه الوطنیه تونس گفت: «در تمامی سال‌های جنگ، مردم سوریه سؤال می‌کردند که آیا ملت عرب تغییر کرده و آیا سوریه تنها مانده است؟ در این جا یک نکته مهم وجود داشت و آن هم این بود که حساب مردم با حاکمان جداست».

بشار اسد شب گذشته وارد جده شد و پس از ۱۲ سال غیبت، امروز (جمعه، ۱۹می) در نشست سران کشورهای عربی در جده عربستان سعودی شرکت می‌کند؛ شرکت او که به نوعی نشان از بازگشت دمشق به آغوش عربی دارد، در مرکز توجه رسانه‌ها برای پوشش این نشست قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور سوریه پیش از این برای شرکت در سی و دومین نشست سران اتحادیه کشورهای عربی از سوی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه  سعودی دعوت‌نامه رسمی دریافت کرده بود. وزرای خارجه کشورهای عربی در هفتم ماه می طی یک نشست مشورتی اعلام کردند که با بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب موافقت شده است و بنابراین دمشق به نشست‌های عربی بازمی‌گردد.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.