بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار همتای تونسی خود گفت: مقامات و سفرای کشورهای عربی برای تنظیم برنامه های مشترک برای حرکت در عرصه های عربی و بین المللی کار زیادی در پیش دارند.

بشار اسد: کشورهای عربی برای پیشرفت مناسبات کارهای زیادی پیش رو دارند

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه ، روز جمعه با قیس بن سعید رئیس جمهور تونس در حاشیه شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی که کار خود را در شهر جده عربستان آغاز می کند، دیدار کرد.

روسای جمهور دو کشور در خصوص روابط دوجانبه و همکاری های دو کشور برادر در زمینه های مختلف گفتگو کردند.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار ضمن استقبال از بازگشت روابط عادی و تاریخی میان سوریه و تونس، بر ضرورت گسترش این روابط نه تنها در سطوح سیاسی و اقتصادی، بلکه در سطوح فرهنگی، فکری و مردمی تاکید کرد.

اسد خاطرنشان کرد که مقامات و سفرای دو کشور برای تنظیم برنامه مشترک برای حرکت در عرصه های عربی و بین المللی کار زیادی در پیش دارند.

رئیس جمهورسوریه تأکید کرد که سوریه و تونس در برابر نگاه به آینده کنار هم ایستاده‌اند، زیرا آنها در شعور سیاسی و تعلقات مشترکی دارند که هدف آنهاست.

وی تأکید کرد که اعراب فرزندان یک ملت هستند و به هم مرتبط هستند.

بشار اسد: کشورهای عربی برای پیشرفت مناسبات کارهای زیادی پیش رو دارند

رئیس جمهور تونس در این دیدار گفت: شما برادران ما هستید و آنچه که شما را آزار می دهد ما را آزار می دهد، سوریه کشور ماست و در دوران استعمار فرانسه تعداد زیادی از تونسی ها به سوریه پناه بردند و روابط سوریه با کشورها را مورد تاکید قرار داد.

قیس بن سعید با ابراز خرسندی فراوان کشورش از دستاوردهای سوریه در جنگ با تروریسم و جلوگیری از مداخلات خارجی در این کشور، گفت: هدف این بود که سوریه را به واحدهایی تقسیم کند، اما مردم سوریه هرگز مداخله در امور خود را نپذیرفتند و نشان دادند که زمانی که نوبت به تصمیم گیری آنها می شود، حاکمیت دارند.

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب بعد از ظهر چهارشنبه با حضور وزیر خارجه سوریه در جده آغاز شد.

انتظار می‌رود ورود سران کشورهای عربی به عربستان جهت شرکت در سی و دومین اجلاس سران اتحادیه عرب از روز پنجشنبه آغاز و اجلاس سران کشورهای عربی امروز جمعه در فضای مثبت ناشی از بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال غیبت، برگزار شود.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت شده بود، روز پنجشنبه وارد جده شد و مورد استقبال مقامات دولت ریاض قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.