مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور گفت: میزان پرداختی حق‌الزحمه عواملی اجرایی انتخابات متناسب با شرایط روز نیست و این میزان اصلاح می‌شود.

حق‌الزحمه عوامل اجرایی انتخابات اصلاح می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محسن اسلامی اظهار کرد: حدود ۷۵۰ هزار عامل اجرایی انتخابات یکی از عوامل مهم برای برگزاری صحیح و بادقت انتخابات هستند.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور گفت: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته در ۳۱ استان کشور حق‌الزحمه پرداختی برای فرایند انتخابات و روز رای‌گیری متناسب با زحمت عوامل اجرایی نیست.

وی افزود: براساس آیین‌نامه‌ها و ضوابط موجود به ازای هر روز فعالیت عوامل اجرایی ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شده است که با توجه به شرایط اقتصادی روز و نرخ تورم این عدد باید اصلاح شود.

اسلامی بیان کرد: وزارت کشور مکاتباتی با هیات دولت برای افزایش این رقم داشته و اکنون این پیشنهاد از حوزه معاون اول رئیس جمهور در کمیسیون امور عمومی دولت در حال رسیدگی است.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور گفت: از طرفی زحمات در برخی شعب مانند انتخابات مجلس در شهرستان مشهد با توجه به اینکه چند نماینده دارد با تلاش بیشتری همراه است و در عمل اعضا شعب اخذ رای باید ساعات بیشتری برای شمارش و ارائه صورتجلسه‌های انتخاباتی صرف کنند.

وی افزود: بنابراین ساعت کاری عوامل اجرایی شعب تا بامداد به طول می‌انجامد و حتی در برخی موارد بیش از یک روز است که در شیوه‌نامه پرداختی جدید این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.