مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: یادواره ۱۴۰۰ شهید حملات موشکی و بمباران دوم خردادماه با سخنرانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خبر داد: برگزاری یادواره ۱۴۰۰ شهید حملات موشکی و بمباران در خرم‌آباد

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: لرستان از ۳۰ اردیبهشت‌ماه تا چهارم خردادماه سال ۱۳۶۱ در مجموع ۱۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی تعداد شهدای لرستانی در عملیات فتح خرمشهر را ۱۶۶ شهید، تعداد جانبازان را ۶۴ نفر و تعداد آزادگان را شش نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین آمار شهدای این دوره از تاریخ دفاع مقدس مربوط به شهرستان خرم‌آباد است.

هاشمی در ادامه در تشریح برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر که با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نام‌گذاری شده است، بیان کرد: دیدار مدیران استانی و شهرستانی با خانواده شهدای عملیات فتح خرمشهر و شهدای حاج‌عمران، دیدارهای عمومی، غبارروبی گلزار شهدا، صبحگاه مشترک، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با ۶۰ خانواده شهید، آزاده و جانباز شهرستان بروجرد از برنامه‌های این اداره کل به مناسبت سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با یادآوری اینکه با پیگیری‌هایی که انجام گرفته در صدد هستیم یکم و دوم خردادماه به روز مقاومت مردم لر نام‌گذاری شود، از برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان محمد بروجردی، شهید میرشاکی و شهید شکارچی یکم خردادماه امسال به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بروجرد خبر داد و گفت: یادواره ۱۴۰۰ شهید حملات موشکی و بمباران نیز دوم خردادماه با سخنرانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.