تایوان از واشنگتن خواسته که ارسال سامانه ارتقایافته PAC-3 MSE پاتریوت به این جزیره را سریعتر انجام دهد.

درخواست تایوان از آمریکا برای استقرار سریع سامانه‌های پاتریوت

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ» چین به نقل از کارشناسان نظامی این کشور نوشته صرف‌نظر از اختلاف‌نظرها درباره میزان دقت سامانه پدافندی پاتریوت، تجربه اوکراین، مقامات تایوان را مجاب کرده که از واشنگتن بخواهند هر چه زودتر این سامانه ضدموشکی را در اختیار آنها قرار دهد.

تایوان از واشنگتن خواسته که ارسال سامانه ارتقایافته PAC-۳ MSE پاتریوت را سریعتر انجام دهد.

به نوشته این روزنامه، پیش‌بینی می‌شود ارسال این سامانه به تایوان، دست‌کم ۴ سال طول بکشد.

وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد که ارتش این کشور در یک حمله ترکیبی پهپادی و موشکی، سامانه آمریکایی پاتریوت مستقر در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را به طول کامل منهدم کرده، اما مقامات آمریکا با تأیید هدف‌قرارگرفتن این سامانه ضدموشکی مدعی شدند که آسیب این سامانه جزئی بوده است.

چین مطابق با سیاست «چین واحد» جزیره خودمختار تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، و بارها سفر مقامات ارشد آمریکا و اروپا به این جزیره و ارسال سلاح و تقویت جریان‌های جدایی‌طلب این منطقه را با اقدامات سیاسی، اقتصادی و برگزاری رزمایش نظامی محکوم کرده است.

اخیراً «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین به واشنگتن هشدار داد فروش تسلیحات نظامی به تایوان را متوقف کند، زیرا این اقدام نقض جدی توافق‌های پیشین آمریکا با چین است.

وی دراین‌باره گفت: اخیراً مقامات ایالات متحده و تایوان تبانی نظامی را تشدید کرده‌اند. هیئتی متشکل از ۲۵ دلال اسلحه آمریکایی به جزیره آمدند و با مقامات (تایوان) نشست دفاعی برگزار کردند؛ این نشست سند و شاهد دیگری است که ایالات متحده در حال تبدیل تایوان به بشکه باروت است که این وضعیت فقط برای هموطنان تایوانی ما دردسر ایجاد می‌کند.

هفته پیش نیز «وانگ ون‌بین»، یکی دیگر از سخنگویان وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا درباره فروش سلاح به جزیره تایوان و تضعیف امنیت این تنگه، گفت: برخی عناصر قدرت در آمریکا به‌دنبال استفاده از تایوان برای مهار چین هستند. این اقدامات بسیار خطرناک و به مثابه بازی با آتش است. وی افزود: چین از آمریکا می‌خواهد تا به اصل «چین واحد» و سه تفاهم‌نامه مشترک احترام گذاشته و روابط نظامی و تأمین سلاح برای این جزیره را متوقف کرده و از اقداماتی که می‌تواند به ایجاد مناقشه در تنگه تایوان منجر شود، خودداری کند.

به‌دنبال سفر نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در آگوست ۲۰۲۲، تنش‌ها در این جزیره تشدید شد. پس از این سفر نیز چندین هیئت بلندپایه آمریکایی و اروپایی سفرهای مشابهی به تایوان داشتند. چین این اقدامات را تحریک‌آمیز، نقض اصل چین واحد و حمایت از جدایی‌طلبان تایوان می‌داند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.