مسعود عبدالوند فیلمساز کشور می‌گوید: سینمای ایران از «مادر» و «هزار دستان» مرحوم علی حاتمی به اسکار معاصر رسید.

سینمای ایران از «مادر» و «هزاردستان» به اسکار رسید

به گزارش قدس آنلاین، مسعود عبدالوند با بیان اینکه اگر بزرگانی مانند استاد مرحوم جمشید مشایخی کمال‌الملک سینمای ایران و استاد عزت‌الله انتظامی حاج واشنگتن معروف نبود و سینمای ما این قدمت و عظمت را طی نمی‌کرد، امروز در جهان نامی نمی‌شد، گفت: ما باید بزرگانی چون جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی و علی حاتمی را برای کشور تربیت کنیم. ما امروز نیاز مبرم و واقعی داریم که مسوولان در ادبیات، فرهنگ و هنر، هنرهای تجسمی بویژه در سینما بزرگانی را تربیت کنند که عاشق ایران و فرهنگ و هنر ایرانی باشند و به این سرزمین پشت نکنند.

عبدالوند اظهار کرد: ما باید بزرگان هنر ایران را قدر بدانیم و پس از مرگشان برای آنها مقبره بسازیم که اگر فردوسی، سعدی و حافظ مقبره نداشتند آن عظمت کمتر نشان داده می‌شد.

این ادیب و شاعر گفت: بارها به وزیر وقت ارشاد و دیگر مسوولان مرتبط در گذشته اعلام کردم که با قطعه هنرمندان مخالفم. هنرمندان بزرگ پس از مرگشان باید مقبره داشته باشند تا جوانان آینده سرمشق و الهام بگیرند. ما دیگر استاد محمود فرشچیان و همچون مشایخی و انتظامی و حاتمی نخواهیم داشت. اینها بودند که عظمت و رکن فرهنگ و هنر ایران را در تاریخ جلوس دادند. اینها پادشاهان فرهنگ و هنر ایران بودند.

وی همچنین گفت: موسیقی فاخر باید از جنس موسیقی شجریان، خوانساری و اصفهانی و سینمای ما، سینمای علی حاتمی را تکرار کند.

این فیلمساز افزود: دولت، سپاه و ارتش باید به سمت ساخت فیلم‌های مدرن جنگی برای نشان دادن تجهیزات و قدرت نظامی و مقتدر نیروهای مسلح ایران بپردازد. در زمینه دفاع مقدس و فیلم‌های جنگی کم کاری کرده‌ایم و این باعث سیلی خوردن ما خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.