۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 873914

وزارت امور خارجه روسیه فهرستی از ۵۰۰ شهروند آمریکایی از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور را که ورودشان به خاک روسیه ممنوع شده، منتشر کرد.

ورود اوباما به خاک روسیه ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه خبری راشا تودی گزارش داد، این تحریم از جانب روسیه فورا اجرایی شده و در پاسخ به تحریم‌هایی ادامه‌داری به اجرا درآمده که آمریکا علیه مسکو اعمال کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: "دیگر وقت آن رسیده که واشنگتن بفهمد حتی یک حمله علیه روسیه بدون یک واکنش قدرتمند نخواهد بود. این اصل مجازات اجتناب‌ناپذیر همواره اعمال می‌شود چه مساله مربوط به سخت‌تر کردن تحریم‌ها باشد و چه مربوط به اتخاذ گام‌های ناروا برای ممانعت از فعالیت‌های حرفه‌ای شهروندان ما."

به نوشته راشا تودی، دولت روسیه به تلافی عدم صدور روداید توسط سفارت آمریکا در مسکو برای خبرنگاران روس همراه سرگئی لاوروف در سفر ماه گذشته میلادی این وزیر امور خارجه روسیه به شورای امنیت سازمان ملل، درخواست این سفارت برای دادن مجوز به بازدید مقامات کنسولی آمریکا از ایوان گرشکوویچ، خبرنگار زندانی روزنامه وال استریت ژورنال که متهم به جاسوسی شده، امتناع کرد.

لیست سیاه تحریم‌های روسیه علاوه بر باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا، شامل تعداد زیادی از نمایندگان کنگره، فرمانداران و دادستان‌های کل چند ایالت آمریکا، مقامات سابق آمریکایی که اکنون در هیات مدیره اندیشکده‌های برجسته کار می‌کنند، مقاطعه‌کاران نظامی که به اوکراین تسلیحات می‌فرستند، و حتی نینا یانکوویچ، رئیس یک کمیته سابق وزارت امنیت کشور آمریکا برای مقابله با انتشار اطلاعات دروغ است.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: همچنین در این فهرست نام افرادی در دولت و سازمان‌های مجری قانون آمریکا که مستقیماً در آزار و اذیت مخالفان در پی وقوع به اصطلاح شورش در ساختمان کنگره آمریکا دخیل بوده‌اند، وجود دارد.

از جمله مقام‌های برجسته‌ای که نام آنها در این فهرست قرار گرفته است عبارتند از، متیو گریوز، دادستان دولت فدرال آمریکا در منطقه واشنگتن، مایکل شروین، دادستان سابق دولت فدرال آمریکا در منطقه واشنگتن که قبل از او گریوز در این سمت بود، کارل راسین، دادستان کل ایالتی منطقه واشنگتن و مایکل برد، افسر نیروی پلیس کنگره آمریکا که به ضرب گلوله اشلی بابیت، یک معترض غیرمسلح را کشت.

همچنین مقامات برجسته دولت جو بایدن که نامشان در این لیست سیاه قرار گرفته شامل، جفری پیات، دستیار امور منابع انرژی وزیر خارجه آمریکا (سفیر سابق آمریکا در اوکراین در سال ۲۰۱۴) است. جیمز روبین، سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا و رئیس فعلی مرکز تعامل جهانی آمریکا؛ درک چولت، مشاور حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا و آنیتا دان، مشاور ارشد جو بایدن می‌شوند.

در این فهرست نام مجریان مشهور چند شبکه تلویزیونی آمریکا شامل جیمی کیمل، استفن کولبرت، ست مه‌یرز، ریچل مدو، و جو اسکاربورو و همچنین برایان ویلیامز، مجری سابق شبکه ان.بی.سی نیز وجود دارد.

کریستین وورموث و فرانک کندال، مقام‌های ارشد غیرنظامی نیروهای زمینی و هوایی ارتش آمریکا و همینطور ژنرال چارلز کیو. براون جونیور، رئیس ستاد کل نیروی هوایی آمریکا هم نامشان در این فهرست دولت روسیه قرار دارد.

بخش عمده آمریکایی‌هایی که نامشان در این فهرست هست را افراد مرتبط با اندیشکده‌ها و نهادهای مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا تشکیل می‌دهد. نام جیمز ماتیس، وزیر دفاع اسبق آمریکا به دلیل عضویتش در هیات مدیره شرکت جنرال داینامیکس و جورج تنت، مدیر سابق سازمان سیا به دلیل عضویتش در هیات مدیری شرکت "این-کیو-تل"، از شرکت های پیمانکار این سازمان، هم در لیست سیاه روسیه مشاهده می‌شود.

جان تفت، سفیر سابق آمریکا در روسیه یک آمریکایی دیگری است که از سوی روسیه به دلیل آنکه عضو ارشد اندیشکده "رند کورپوریشن"‌ است تحریم شده است. نلسون استروبریج تالبوت، مقام ارشد سابق وزارت امور خارجه آمریکا و همچنین نورم ایزن به خاطر عضویت در اندیشکده "انستیتوی بروکینگز" توسط روسیه تحریم شدند. اریک سیاراملا، محقق ارشد آمریکایی در امور روسیه و اوراسیا هم جزو کارمندان بنیاد کارنگی است که توسط روسیه تحریم شدند. چندین عضو اندیشکده‌های شورای آتلانتیک و مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی هم نامشان در این فهرست روسیه وجود دارد.

از جمله دیگر اسامی برجسته حاضر در فهرست سیاه تحریم‌های روسیه نیز "ناتالی جارسکو" وزیر دارایی سابق اوکراین و فیونا هیل، کارشناس سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.