فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: دو کلاهبردار حرفه ای که از طریق ارسال رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری به ارزش چهار میلیارد ریال کرده بودند، دستگیر شدند.

کلاهبرداری ۴ میلیاردی از طریق رسید جعلی در کرمان 

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ مهدی پورامینایی امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی چندین فقره تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارسال رسید جعلی واریز و پیامک جعلی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهر کرمان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان حکایت از این داشت که متهمان با شناسایی سوژه‌های خود از سایت دیوار با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با شیوه‌های متقلبانه از طریق ارسال رسیدهای جعلی واریز، کالای مالباختگان را دریافت و متواری می‌شدند.

سرهنگ پورامینایی بیان کرد: با پایان یافتن تحقیقات مقدماتی پلیس، مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان دو نفر از متهمان دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به چندین فقره کلاهبرداری از طریق ساختن رسید جعلی واریز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهمان از سوی کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی ماموران کلانتری ۱۱ شهر کرمان همه مالباختگان این پرونده شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: در راستای جلوگیری از اینگونه موارد لازم است مردم از اعتماد بیجا به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری نموده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک و در صورت عدم دریافت پیامک موثق، حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت‌ بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای مربوطه را برای خریدار ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.