مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۱۴ رو ستای این استان از ابتدای سال جاری تا کنون به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت پرسرعت) متصل شده است.

۱۴ روستای ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

به گزارش قدس آنلاین، علی کریمی  اظهار داشت: هزار و ۳۵۷ خانوار با جمعیت پنج هزار و ۳۳۱ نفر در این روستاها در شهرستان های ایوان، سیروان، دهلران، آبدانان، ملکشاهی، چرداول، بدره و مهران به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲ سایت جدید با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۶ سایت ارتقا تکنولوژی با اعتبار ۹ میلیارد تومان در سطح روستاها راه اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از رشد ۱۷ درصدی پوشش روستاها در دولت سیزدهم خبر داد و یادآور شد: سال گذشته ۳۱ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت پرسرعت ) با ایجاد ۱۵ سایت جدید و اعتبار ۳۳ میلیارد تومان و ارتقای یک سایت با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان انجام شده است.

کریمی با اشاره به اینکه استان ایلام از لحاظ درصد روستاهای متصل شده در دولت سیزدهم رتبه چهارم را دارد، بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به شکل‌گیری رویکرد جدید وزارت ارتباطات باهدف توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال در استان‌، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، تعامل‌پذیری، اشتغال و اقتصاد دیجیتال، پنج خدمت وابسته به هم را برای توسعه ارتباطات استان ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.