به دنبال اطلاعیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر کنترل کامل شهر باخموت، ولودیمیر زلنسکی امروز (یکشنبه) اذعان کرد که روسیه کنترل این شهر را به‌دست گرفته است.

زلنسکی از دست دادن کنترل باخموت را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پیش از دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در ژاپن گفت: فکر می‌کنم اوکراین شهر باخموت را از دست داد. البته باید در نظر بگیرید که هیچ چیز وجود ندارد. روس‌ها همه چیز را تخریب کرده‌اند.

وی افزود: امروز، باخموت فقط در قلب ما است. هیچ چیزی در این شهر نیست.

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) رسما اعلام کرد که نیروهای «واگنر» با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ارتش روسیه، شهر «آرتیوموفسک» (نام روسی باخموت) در جمهوری دونتسک را تصرف کرده‌اند.

میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد زلنسکی پیشتر ادعا کرد: این اولین باری نیست که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر گفته که همه چیز را به‌دست گرفته‌اند و بر همه چیز مسلط هستند.

وی با بیان این ادعا که "جنگ در باخموت همچنان ادامه دارد"، افزود: رئیس گروه واگنر با این بیانیه قصد دارد توجه عمومی را از سفر آقای زلنسکی به خارج از کشور از جمله شرکت در نشست گروه ۷ در ژاپن منحرف کند.

رئیس واگنر اعلام کرده، نیروهای این گروه در تاریخ ۲۵ مه (۴ خرداد) از منطقه عقب نشینی کرده و کنترل شهر را به نیروهای ارتش روسیه می‌سپارند.

همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پیامی کنترل بر شهر آرتیوموفسک (باخموت) در جمهوری دونتسک را به نیروهای واگنر و ارتش روسیه تبریک گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.