جاده سمنان- فیروزکوه همچنان نیازمند اعتبارات عمرانی است؛ اما این محور ارتباطی مهم بین استان کشور بالأخره کِی تکمیل می‌شود؟

جاده سمنان- فیروزکوه؛ همچنان نیازمند اعتبار/ محور ارتباطی ۳ استان کشور کِی تکمیل می‌شود؟

به گزارش قدس انلاین، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در آیین نمادین آغاز پروژه ملی تجهیز ناوگان دهیاری‌های کشور به سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب در روستای افتر شهرستان سرخه اظهار کرد: ۲۱۲ دستگاه ماشین‌آلات زیرمجموعه دهیاری‌های استان سمنان از طریق اجرای این پروژه ملی به سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب متصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح با توجه به لزوم بهره‌گیری مناسب از ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها و نظارت بر نحوه عملکرد و کارایی آنها انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: بهره‌گیری از سامانه‌های نظارتی و فناوری‌های نوین، زمینه مناسبی را برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلات فراهم می‌سازد.

حمیدی گفت: در یک ماه آینده، تمام ماشین‌آلات دهیاری‌های استان سمنان به این سیستم مجهز می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت در اختیار دهیاری‌ها قرار داده شد که باید برای خدمات به مردم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: استقرار این سیستم در راستای کنترل ماشین‌آلات و حفاظت و حراست از تجهیزات دهیاری‌ها نقش بسزایی خواهد داشت.

حمیدی بیان کرد: روستای افتر شهرستان سرخه ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که باید حفاظت و حراست شود.

وی گفت: با توجه به دسترسی بسیار کوتاهی روستای افتر که به مرکز استان و فیروزکوه دارد، باید برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری روستا در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: تخصیص اعتبار و تکمیل جاده سمنان- فیروزکوه جزو اولویت‌های ما در استان سمنان است و باید در راستای کاهش خطرات جاده‌ای، با توجه به تردد بالا در این محور پیگیری و رسیدگی شود؛ چراکه در توسعه منطقه بسیار راهگشا خواهد بود.

 فرماندار شهرستان سرخه هم می‌گوید: پیگیری‌ها برای تخصیص اعتبار و تکمیل محور سمنان- فیروکوه تا بهمن ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد. ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور سمنان- فیروزکوه در محدوده پاسگاه پلیس راه در روستای راه افتر تا سمنان در نظر گرفته شده که در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.