جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در حالی برگزار شده که مسئولان از پرداخت ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به معتادان بهبودیافته استان خبر دادند.

پرداخت ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به معتادان بهبودیافته کردستانی

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه بازتاب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی رسانه‌ها می‌تواند تاثیرات مطلوبی در جامعه به‌دنبال داشته باشد، اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با آسیب اعتیاد باید از مشاوران رسانه‌ای بهره گرفت. 

وی آسیب‌شناسی در حوزه اعتیاد را بسیار اثربخش توصیف کرد و گفت: در امر مبارزه با آسیب اعتیاد از تجارب ارزشمند سایر استان‌ها باید بهره گرفت. 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه آسیب اعتیاد یکی از مشکلات جدی جامعه است که اثرات زیانباری در جامعه به دنبال دارد، تصریح کرد: راهکارهای اثربخش بویژه نگرش نقادانه و آسیب‌شناسی در راستای پیشگیری از اعتیاد به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه اشتغال بزرگ‌ترین مانع پیش روی معتادان بهبودیافته است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به معتادان بهبود یافته تنها راهکار اثربخش در زمینه پیشگیری از اعتیاد محسوب نمی‌شود.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته به آسانی امکان‌پذیر نیست‌ و این مهم برای افرادی که سابقه اعتیاد دارند کمی دشوار است.

استاندار کردستان همفکری و کارشناسی در امر مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد را ضروری دانست و تاکید کرد: متولیان این حوزه این مهم را در لولویت قرار دهند.

حسین رسولی،‌ مدیرکل بهزیستی استان کردستان نیز گفت: سال گذشته ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره (۱۸) به معتادان بهبود یافته کردستانی پرداخت شد.

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کردستان نیز یادآور شد: این اداره کل در راستای پیگیری اشتغال و فراهم کردن بستر کار و فعالیت برای معتادان بهبود یافته تلاش می‌کند.

فردین وکیلی ارائه آموزش به معتادان بهبود یافته را از برنامه‌های این مرکز دانست و افزود: این اداره کل درصدد ایجاد ارتباط آموزش‌ها با بازار کار و حل مشکلات این حوزه است.

محمد جلالی، قائم مقام کمیته امداد استان کردستان نیز گفت: ۳۰ درصد اشتغال استان از سوی کمیته امداد محقق شده، بطوری‌که سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۶۰ شغل در استان ایجاد شده است. 

وی با اشاره به اینکه این نهاد در سه حوزه به جامعه هدف در حوزه‌های پیشگیری و آموزشی خدمات ارائه می‌کند، گفت: آسیب اعتیاد و مواد مخدر بسیار خانمان‌سوز است، ریشه و علل اساسی اعتیاد باید بررسی شود.

قائم مقام کمیته‌امداد کردستان بیکاری و عدم اطلاع از آسیب‌های اعتیاد را علل اعتیاد عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان در جهت اشتغال‌زایی بیش از پیش تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.