ملی‌پوش دوومیدانی ایران گفت: بیش از ۲ سال از محرومیت من در چهار سال گذشته با دوران کرونا سپری شد و خوش شانس بودم.

کیهانی: در بهترین زمان ممکن دوپینگم مثبت شد/ مصرف مکمل‌ در ورزش حرفه‌ای عادی است

به گزارش قدس آنلاین، اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ واحد راستی‌آزمایی فدراسیون جهانی دوومیدانی که مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های دوپینگ دوندگان را برعهده دارد، اعلام کرد که تست دوپینگ حسین کیهانی به دلیل استفاده از ماده نیروزای اپی‌او (EPO) مثبت اعلام و محرومیتی چهار ساله برای وی در نظر گرفته شده است. او در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا قطر، به سبب استفاده از ماده ممنوعه اپو برای چهار سال محروم شد.

اما از نیمه اردیبهشت ماه امسال محرومیت چهار ساله او به پایان رسید. کیهانی در رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۸ مدال طلا را به گردن آویخت و همان سال در مسابقات قهرمانی داخل سالن ۳ هزار متر نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

کیهانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره بازگشت دوباره به میادین پس از چهار سال محرومیت، گفت: تلاشم را می‌کنم تا دوباره نتیجه بگیرم. سال مهمی را به دلیل برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو و کسب سهمیه المپیک در پیش داریم و باید همه تلاشم را برای رکوردشکنی‌ها انجام دهم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در مسابقات جایزه بزرگ نتوانستید رکوردشکنی کنید، گفت: تا چهار روز گذشته خیلی آماده بودم تا رکورد خوبی بزنم، اما وقتی به تهران رسیدم، مریض شدم و در نهایت در روز مسابقات دوومیدانی با تب و لرز دویدم و نتوانستم رکوردشکنی کنم.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران عنوان کرد: لحظه شماری می‌کردم تا دوران محرومیتم تمام شوم و از اینکه دوباره مسابقه می‌دهم، خوشحالم. استرس رقابت در مسابقات لذت‌بخش است. دوست داشتم تا زودتر محرومیتم تمام شود و خودم را محک بزنم، اما در اولین مسابقه پس از پایان محرومیت به دلیل ویروس و گرفتگی‌ عضلانی نتوانستم عملکرد موفقی داشته باشم.

وی در واکنش به این موضوع که چهار سال از بهترین دوران زندگی خود را به دلیل دوپینگ از دست دادید، یادآور شد: در این چهار سال ویروس کرونا آمد و از خوش شانسی ما و بدشانسی دیگر دوومیدانی‌کاران بود که مسابقات تعطیل شد. در هر صورت زمانی که کرونا آمد، زیاد اذیت نشدم زیرا بیش از دو سال از محرومیت من با دوران کرونا سپری شد و خوش شانس بودم.

کیهانی در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا دوپینگ کرده بودید، گفت: این مسائل مربوط به گذشته است و بالاخره برخی از داروها جزئی از ورزش حرفه‌ای است. منظورم داروی ممنوعه نیست، اما در ورزش حرفه‌ای خیلی از ورزشکاران مکمل مصرف می‌کنند و ما هم مصرف می‌کنیم. هر چند دوومیدانی ایران نسبت به کل دنیا بسیار عقب است.

وی خاطرنشان کرد: سطح دوومیدانی ایران بسیار بد است و در کل ورزش ما از ریشه مشکل دارد و ما هم الان پشتوانه‌ای نداریم. خیلی مسائل در موفقیت دوومیدانی‌کاران دخیل است که در کشور ما بسیاری از این زیرساخت‌ها وجود ندارد.

ملی‌پوش دوومیدانی گفت: در دوران محرومیتم ورزشکاران زیادی با من تماس می‌گرفتند اما مسئولان فدراسیون حتی حالم را نپرسیدند. در هر صورت تلاش می‌کنم در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیرم. حتی اگر یک درصد احتمال دهم که نمی‌توانم نتیجه خوبی در این بازی‌ها کسب کنم، از فدراسیون می‌خواهم تا من را اعزام نکند. خوشبختانه الان افشین داوری سرپرست فدراسیون شده که با دوومیدانی غریبه نیست و جزئی از خانواده دوومیدانی محسوب می‌شود و حال ما را درک می‌کند.

حسین کیهانی روز گذشته در مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ در ۳۰۰۰ متر با مانع زمان ۹:۱۷.۱۷ دقیقه را ثبت کرد و رده نخست قرار گرفت اما نتوانست رکوردشکنی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.