کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در نقاط بیشتری از خراسان رضوی از جمله مشهد شاهد بارش رگباری باشیم.

بارش‌های رگباری در مشهد پیش‌بینی می‌شود/ماندگاری هوای گرم در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود کماکان و به تناوب جریانات ناپایدار هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان ادامه یابد و طی این مدت افزایش سرعت وزش باد و وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در استان رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: انتظار می‌رود امروز بر میزان و گستردگی بارش ها در استان خراسان رضوی افزوده شود و در نقاط بیشتری از استان از جمله مشهد شاهد بارش رگباری باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال بارش تگرگ، آب گرفتگی و ایجاد رواناب دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده گفت: طی این مدت وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در استان و به ویژه برای مناطق بادخیز آن پیش‌بینی می شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: هوای گرم در استان خراسان رضوی ماندگار خواهد بود و طی این مدت تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود همچنین بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۳۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۹ درجه سلسیوس می‌رسد.

آهنگرزاده گفت: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۵ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که روز گذشته شاهد افزایش سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی و وقوع بارش پراکنده رگباری در مناطقی از غرب و شمال غرب استان بودیم افزود: طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با ۵۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت بیشترین میزان بارش از ایستگاه هواشناسی قوچان با ۰.۸ دهم میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.