رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ارز دیجیتال خبر داد.

کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

به گزارش قدس انلاین، حمیدرضا سلطان آبادی  در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه خانمی به این پلیس با طرح شکایت مبنی بر اینکه به جهت آشنایی با نحوه سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال به جستجو در کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام پرداخته و پس از آشنایی با کانالی که در این رابطه مشاوره می‌داد از کارشناس آن کانال درخواست مشاوره کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: شاکیه در اظهارات خود عنوان کرد پس از راهنمایی‌های کانال مذکور اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و مراحل خرید ارز و راه‌اندازی کیف پول را کارشناس همان کانال برای وی انجام داده که با داشتن رمز کیف پول شاکیه اقدام به خالی کردن مبلغ یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال از حساب وی کرده و دیگر پاسخگو نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی و بررسی‌های اولیه مستندات دیجیتالی ارائه شده و انجام اقدامات تخصصی، فرد مورد نظر شناسایی و به این پلیس دعوت شد.

سلطان‌آبادی ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیر قابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، متهم لب به اعتراف گشود و پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شد.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی را نخورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.