معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: از مجموع ۱۱۴ پروژه سفر استانی رییس جمهور به استان در مهرماه ۱۴۰۰، ۶۲ پروژه یعنی حدود ۵۵ درصد آن ها پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی دارند.

آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی  پروژه‌های سفر رییس‌جمهور به فارس

به گزارش قدس آنلاین، محمود رضایی کوچی  افزود: ۲۳ پروژه نیز از پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۶۹ درصد، ۱۵ پروژه پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۳۹ درصد و ۱۴ پروژه نیز از پیشرفت فیزیکی صفر تا ۹ درصد برخوردار است.

وی ادامه داد: آن دسته از پروژه هایی که کمترین میزان پیشرفت را دارند عمدتا پروژه‌هایی از جنس نرم‌افزاری یا تخصیص اعتبارات از طریق پرداخت تسهیلات هستند.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی نیمی از پروژه‌های سفر رییس‌جمهور به فارس

معاون استاندار فارس بیان کرد: مجموع اعتبارات مصوب ۱۱۴ پروژه سفر، ۶ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان بود که ۹۹ درصد آن یعنی بیش از ۶ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رضایی کوچی اظهارکرد: همه تسهیلات مصوب سفر نیز ۶ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان است که از این میزان پنج هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان یعنی ۹۳ درصد آن تخصیص یافته است.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی نیمی از پروژه‌های سفر رییس‌جمهور به فارس

ارزیابی پروژه های مصوب سفر اول در دور دوم سفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، با اشاره به در پیش بودن دور دوم سفر رییس جمهور به این استان گفت: در دور دوم سفر، یک ارزیابی نیز از روند اجرا و میزان تحقق مصوبات دور اول انجام خواهد شد.

رضایی کوچی افزود: با توجه به اینکه حدود ۹۹ درصد اعتبارات مصوب و ۹۳ درصد تسهیلات مصوب سفر را جذب کرده ایم، قطعا در دور دوم سفر رییس جمهور به استان مصوبات بهتری نسبت به دور اول خواهیم داشت.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی نیمی از پروژه‌های سفر رییس‌جمهور به فارس

وی ادامه داد: در سفر دوم رییس جمهور به فارس چند پروژه شاخص از جمله فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان شامل قطعه یک تا ۶ و همچنین خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز را آماده افتتاح خواهد بود.

معاون استاندار فارس گفت: البته در صورت افتتاح فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان، نحوه ارتباط این پروژه با شیراز و اصفهان شکل آزادراهی نخواهد داشت و پس از تکمیل و بهره برداری از قطعه هفت، این پروژه با کارکرد آزادراهی افتتاح خواهد شد.

رضایی کوچی افزود: برداشت ما این است که با افتتاح خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، سالانه حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب منتقل شود و میزان اتکای شرکت آبفای شیراز به چاه‌های آب برای تامین آب آشامیدنی نیز کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.