رئیس دولت مردمی سیزدهم در هفتمین سفر استانی خود در دور نخست این سفرها به همراه تعدادی از اعضای کابینه در روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ میهمان مردم دیار فارس بود.

عزم جدی مسئولان برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی سفر رئیس جمهور به فارس

به گزارش قدس آنلاین، دستاورد این سفر برای مردم فارس در گام نخست ۱۱۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۶۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که در ادامه ۳۰ مصوبه دیگر با ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز به مجموع این مصوبات افزوده شد تا عدد مصوبات سفر رییس جمهور به این استان به عدد ۱۴۴ برسد.

با توجه به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توجه به نقاط محروم و مناطق روستایی، تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم به حوزه محرومیت زدایی مربوط می‌شود.

از مجموع ۱۱۴ مصوبه سفر اول رییس جمهور به فارس میزان پیشرفت فیزیکی ۶۵ مصوبه یعنی ۵۷ درصد مصوبات بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد و میزان پیشرفت فیزیکی ۱۸ مصوبه که ۱۶ درصد مصوبات را شامل می شود نیز بین ۴۰ تا ۷۰ درصد است که پروژه‌های محرومیت زدایی جزو آن بخش از مصوباتی هستند که بیشترین میزان پیشرفت را به خود اختصاص داده اند و بسیاری از آنها به طور ۱۰۰ درصد عملیاتی شده اند که این مساله بیانگر نگاه ویژه دولتمردان به مقوله محرومیت زدایی است.

در ۱۳ پروژه از ۱۱۴ پروژه مذکور دستگاه اجرایی کمیته امداد معرفی شده که این پروژه‌ها تمام نقاط استان را تحت پوشش خود قرار می دهد.

عزم جدی مسئولان برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی سفر رییس جمهور به فارس

پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی هشت پروژه حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره)

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: از مجموع ۱۳ پروژه سفر حوزه کمیته امداد هشت پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد است.

امیر حسین جمشیدی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بحث ساخت مسکن محرومان، پروژه تامین اعتبار احداث چهار هزار و ۱۲۰ واحد مسکن برای نیازمندان دارای زمین به طور کامل عملیاتی و اجرا شد و ۱۰۱ واحد مسکونی بیش از عدد مصوب ساخته شد.

وی ادامه داد: میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و میزان تسهیلات تخصیص یافته نیز ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان است.

او اظهار کرد: برای این منظور به ازای هر واحد مسکونی از طرف بنیاد مسکن یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت: پروژه دیگر، بهسازی پنج هزار و ۸۶۱ واحد مسکن خانوارهای مددجو در سطح استان بود که تعداد ۲ هزار و ۱۲۷ متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شده و عملیاتی شده است.

جمشیدی افزود: اعتبار تخصیص داده شده برای این منظور ۵۰ میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی نیز افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: پروژه تامین هزینه سه هزار و ۵۲۱ مورد ازدواج نیز با یک هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به طور کامل اجرایی شده و این کمک هزینه به تعداد ۲۷۷ مورد بیش از عدد مصوب نیز پرداخت شده و به عدد سه هزار و ۷۹۸ رسیده است.

او ادامه داد: از دیگر پروژه های سفر در حوزه کمیته امداد که به طور کامل عملیاتی شده، پروژه تامین وام کارگشایی ضروری (سرانه ۱۰ میلیون تومانی) به تعداد ۹ هزار و ۵۶۱ مورد است که یک هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال تسهیلات برای این امر تخصیص یافته است.

وی افزود: در این پروژه نیز به سه هزار و ۳۳۹ نفر بیش از تعداد مصوب تسهیلات مذکور پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس ادامه داد: پروژه اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای کمک به مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی استان نیز با ۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه به طور ۱۰۰ درصد عملیاتی شد.

جمشیدی اظهار کرد: پروژه اختصاص مبلغ هشت هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال برای اشتغال ۲۱ هزار و ۴۰۱ نفر در جهت برنامه مصوب اشتغال و خودکفایی استان نیز تاکنون با هشت هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ۹۱ درصد پیشرفت دارد و برای ۱۹ هزار و ۵۱۷ نفر شغل ایجاد شده است.

وی گفت: در زمینه تامین وسایل گرمایشی به تعداد چهار هزار و ۹۹۹ خانوار نیز که هفت درصد پیشرفت دارد، تاکنون با ۱۴۴ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده سه هزار و ۵۹۳ مورد وسایل گرمایشی تامین شده است.

او افزود: دیگر پروژه مصوب سفر رییس جمهور در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) لوله کشی گاز ۲ هزار و ۴۴ واحد مسکن خانوارها است که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای یک هزار و ۴۳۵ واحد مسکن انجام شده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس اضافه کرد: اعتبار و تسهیلات تخصیص یافته به این پروژه نیز به ترتیب ۱۴۳ میلیارد ریال و ۱۴۰ میلیارد ریال است.

جمشیدی، در خصوص مصوبه کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان نیز گفت: اعتبار این مصوبه ۷۰ میلیارد ریال بوده که مقرر گردید از محل منابع وزارت نفت تامین شود که تاکنون ۴۷ میلیارد ریال تخصیص داده شده و ۶۵ درصد پیشرفت نیز حاصل شده است.

او افزود: پروژه تامین وام قرض الحسنه ودیعه مسکن به تعداد پنج هزار و ۳۰۰ مورد نیز تاکنون با پراخت سه هزار و ۷۹۸ کمک هزینه با ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافته ۶۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: پروژه احداث یک هزار و ۶۲۵ واحد مسکن برای نیازمندان فاقد زمین مسکونی در سطح استان نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن با ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس افزود: پروژه تامین وسایل ضروری زندگی به تعداد ۲۵ هزار خانوار و پرداخت هشت هزار و ۱۶۱ مورد تسهیلات قرض الحسنه درمان نیز از دیگر پروژه های مصوب سفر رییس جمهور به استان فارس در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) است که به ترتیب ۴۵ درصد و ۳۴ درصد پیشرفت داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.