فرمانده پایگاه دریابانی قشم گفت: با تلاش ماموران و هوشیاری ماموران دریابانی محموله ۱۸ میلیارد ریالی احشام قاچاق در آب‌های ساحلی خلیج فارس در منطقه قشم کشف و توقیف شد.

توقیف محموله ۱۸ میلیاردی احشام قاچاق در آب‌های خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ صفر متاجی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: محموله کشف شده شامل 53 رأس دام زنده است که قاچاقچیان قصد انتقال آن به کشورهای حوزه خلیج فارس داشتند.

وی با اشاره به دستگیری پنج نفر از قاچاقچیان در این عملیات و توقیف دو فروند قایق تندرو، خاطرنشان کرد: اقلامی همانند دام زنده در نوع خود به دلیل مولد بودن و حتی کمک به چرخه تامین پروتینی برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم ارزش محموله احشام قاچاق کشف شده را 18 میلیارد ریال اعلام و با اشاره به مبارزه همیشگی و مداوم با قاچاق دام در آب‌های محدوده این شهرستان، گفت: ما به طور جد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قاچاق دام به‌کار گرفته و می‌گیریم.

متاجی با تاکید بر اینکه قاچاق دام زنده و مولد خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و تولید ملی وارد می‌کند، تصریح کرد: نیروهای مرزبانی همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا خلیج فارس برای قاچاقچیان ناامن شود و در این مسیر با قاطعیت تمام عمل کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های دریابانی در مقابله با هرگونه قاچاق، گفت: دریابانی با بسیج همه امکانات به صورت شبانه روزی در جهت صیانت از مرزهای آبی و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو تلاش می‌کند.

 کارشناسان حوزه تامین دام و صنایع وابسته، خروج دام زنده که در سال‌های اخیر برای قاچاقچیان دارای جذابیت بیشتری شده را بسیار مخرب‌ می‌دانند، چرا که معتقد هستند خروج دام زنده و به ویژه دام مولد سبب تضعیف زاد و ولد و از بین رفتن گونه‌ها و نژادهای اصیل دام‌ در کشور می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.