وزیر خارجه فرانسه گفت که توافق درباره بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه باید پیش از نشست آتی سران کشورهای اتحادیه اروپا نهایی شود.

پاریس: تحریم‌های جدید روسیه باید پیش از نشست سران اروپا نهایی شود

به گزارش قدس آنلاین، «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه گفت که توافق درباره بسته یازدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه باید پیش از نشست آتی سران کشورهای اروپایی که قرار است در ماه جولای برگزار شود، حاصل گردد.

وی که در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل صحبت می‌کرد گفت: «همچنان در حال بررسی تحریم‌ها به خصوص در زمینه مسائل فنی و قانونی هستیم و نمایندگان کشورهای اروپایی بار دیگر روز چهارشنبه هفته جاری به بررسی آن خواهند پرداخت. انتظار پایان آن را در نزدیک‌ترین زمان ممکن و پیش از پایان ماه جولای و قبل از نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا، داریم».

پیش از این یک منبع بلندپایه اروپایی به خبرنگاران گفته بود که بحث درباره بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه همچنان در حال انجام بوده و توافق نهایی درباره آن دور از انتظار نیست».

وی ادامه داد: «تا کنون هیچگونه توافق نهایی درباره تحریم‌های جدید وجود نداشته اما اختلافات جدی در داخل اتحادیه اروپا درباره بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه و کمک‌های نظامی به اوکراین وجود ندارد».

پیشتر «اورسولا ون در لاین» گفته بود که بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه شامل اقداماتی است که مانع از دور زدن تحریم‌های کنونی می‌شود.

تحریم کشورهای غربی علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفته بود که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشورهای جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.