وزیر خارجه مغرب ورود غیر قانونی و مکرر وزیر صهیونیست به مسجدالأقصی را به‌شدت محکوم کرد.

مغرب هتک حرمت مسجد الأقصی را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب یورش مکرر «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی را محکوم و تأکید کرد که این اقدامات تحریک‌آمیز تنها به تقویت افراطی‌گری و خشونت در منطقه می‌انجامد.

بوریطه گفت: «مغرب که محمد ششم پادشاه آن ریاست کمیته قدس را بر عهده دارد، خواهان توقف فوری این اقداماتی است که به وضعیت حقوقی و تاریخی این شهر مقدس خدشه وارد می‌کند».

به نوشته روزنامه «رای الیوم»، این وزیر مغرب همچنین گفت که اجماع بین‌المللی درباره مخالفت با این رفتارها و تجاوزات علیه قدس و مسجدالأقصی وجود دارد چرا که این تجاوزات به متشنج شدن اوضاع و تضعیف تمامی تلاش‌های مربوط به آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین می‌شود و تأثیرات منفی بر تمامی فرصت‌های صلح در منطقه دارد.

وی افزود که مغرب بنابه توصیه پادشاه این کشور به گزینه صلح بر اساس گفت‌وگو و مذاکره به عنوان راه‌حل نهایی مسئله فلسطین مطابق با راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، معتقد است.

«ایتمار بن گویر» وزیر افراطی امنیت قومی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز)، برای دومین بار از زمان تصدی پست وزارت در کابینه «بنیامین نتانیاهو» به صورت غیرقانونی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست وارد صحن‌های مسجدالاقصی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.