فرماندار مشهد گفت: بهره برداری از فناوری مدیریت آب باید مورد توجه قرار گیرد و باعث شود تا از مدیریت سنتی به سمت تبدیل آن به تکنولوژی و حوزه نرم افزاری گام برداریم.

 بهره برداری از فناوری مدیریت آب باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری اظهار کرد: موضوع بحران آب جدی است و همه مسوولان باید بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا آثار آن در شهر، خانه، سازمان و تمام قسمت‌های مختلف این شهرستان پدیدار شود.

فرماندار مشهد بیان کرد: مسوولان باید برای تامین آب زائران و مجاوران رضوی تلاش بیشتری کنند و برای مدیریت بحران کم آبی باید همکاری بهتری با مسوولان شرکت آب و فاضلاب شهر مشهد صورت گیرد.

وی گفت: برای اینکه زائران و مجاوران دچار چالش نشوند باید بهترین مدیریت مصرف آب را داشته باشیم و دستگاه های مختلف بایستی هر اقدامی که منجر به کاهش مصرف آب شود را در سرلوحه برنامه هایشان قرار دهند.

داوری افزود: از سوی دیگر، هر کدام از دستگاه ها نیز باید برای کارمندان و خانواده آنان برنامه هایی برای اثرگذاری و نهادینه کردن کاهش مصرف آب داشته باشند، بر همین اساس برخی از دستگاه ها همچون صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و شهرداری ها وظیفه اجتماعی برای آگاه کردن مردم نسبت به بحران آب دارند.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهر مشهد بحران آب را به خوبی و در زمانی که هنوز خشکسالی شدت نگرفته بود، به درستی پیش بینی کرد، افزود: این شرکت برای تحقق اهداف خود و برای جلوگیری از غافلگیر شدن نسبت به موضوع آب، برنامه هایی را در دست اقدام قرار داد و برای اجرای آن اهتمام ویژه ای به خرج داد.

به گفته وی، در این راستا همه مسوولان کشور و استان بسیج شدند تا شاهد چالش آب همچون اتفاق های که در اهواز و همدان رخ داد، نباشیم.

داوری گفت: نباید اجازه داد به دلیل بحران آب به روستاییان ظلم شود، بلکه مدیریت آبرسانی با کمک بخشداران و دهیاران باید مورد اجرا قرار گیرد تا دچار بی آبی و کمبود آب در روستاهای مشهد نباشیم.

فرماندار مشهد در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های دهه کرامت گفت: باید چهره شهر مقدس مشهد در دهه کرامت متفاوت از همه شهرهای کشور باشد و منجر به آگاهی مردم از فرهنگ رضوی شود، به همین دلیل جشن بزرگ مردمی در شب میلاد حضرت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد نقطه عطفی در مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود.

رونمایی از پویش مدیریت مصرف آب

در این جلسه پویش مدیریت مصرف آب به همت کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی رونمایی شد.

ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی در این خصوص اظهار کرد: مربیان کانون پرورشی به عنوان جامعه نخبگانی با افراد بسیاری از جمله دانش آموزان و خانواده آنها در ارتباط هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اثرگذاری در جامعه مخاطب محور بسیار است، افزود: در هویت ملی و دینی ما به موضوع آب اشارات بسیاری شده است، به گونه‌ای که در تراژدی عاشورا، نقش تشنگی و نبود آب بسیار به چشم می‌خورد و از سوی دیگر در خان دوم شاهنامه رستم با خشکسالی رو به رو می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری پویش خان هشتم در دوره اول به کرونا و در مرحله دوم به سالگرد شهید سلیمانی پرداخت و اکنون، مرحله سوم آن با هدف به صدا در آوردن زنگ خطر کم آبی است که توسط دانش آموزان برای بزرگترها انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.