مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۵۵ حادثه غیرمترقبه در کشور شناسایی شده است که از این تعداد حادثه احتمال وقوع ۴۲ حادثه در استان اصفهان وجود دارد.

42 حادثه غیرمترقبه اصفهان را تهدید می‌کند/ تدوین برنامه کاهش مخاطرات و حوادث

به گزارش قدس انلاین، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  با اشاره به طرح تدوین برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح و برنامه آمادگی و پاسخ استان اصفهان در مقابله با وقوع حوادث اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی مطابق با ماده ۴ قانون جامع مدیریت بحران کشور باید در راستای سند راهبرد ملی مدیریت بحران، باید برنامه‌هایی در جهت کاهش خطر حوادث و سوانح، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی و کاهش خطر تدوین کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵ حادثه غیرمترقبه در کشور شناسایی شده است، افزود: از این تعداد حوادث غیرمترقبه احتمال وقوع ۴۲ حادثه در استان اصفهان وجود دارد و بر این اساس مدیران بحران تمام دستگاه‌ها در استان اصفهان موظف به آموزش نیروهای خود در مقابله با حوادث غیرمترقبه هستند و همچنین باید پیوست کاهش خطرپذیری را برای طرح‌های توسعه‌ای خود تدوین کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح عنوان کرد: این برنامه سندی است که اداره کل مدیریت بحران استان با رعایت قوانین و مقررات و با مشارکت کلیه دستگاه‌های مسؤول موضوع ماده(۲) این قانون در استان، بر اساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح تهیه می‌شود، به‌طوری که شناخت مخاطرات، آسیب‌پذیری‌ها، ظرفیت‌ها و راهکارهای کاهش خطر استان را در برمی‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری با آبفای اصفهان در راستای گذر از تابستان و تأمین پایدار آب شرب هستند، تصریح کرد: آبفای استان اصفهان باید برنامه‌ای در راستای تأمین پایدار و مصرف بهینه آب شرب خانگی، صنعتی و اداری تدوین کند و همه دستگاه‌ها نیز ملزم به همکاری با آبفای استان اصفهان برای تأمین آب شرب در فصل گرم هستند.

وی با تأکید بر نظارت بر کیفیت آب شرب در تابستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی همچنان موظف بر نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب در سطح استان اصفهان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.