دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار طلبه در قالب طرح «امین» در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس کشور فعالیت دارند.

فعالیت ۲۵ هزار طلبه در مدارس کشور/ مجوز جذب ۲۸ هزار آموزگار گرفته شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور صبح امروز در مراسمی که در اردوگاه ملی شهید صدوقی چشمه‌علی شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی طلبه‌ها در اجرای موفق طرح امین در مدرسه‌های کشور پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: نظرسنجی از رضایت‌مندی از اجرای طرح امین در مدرسه‌ها در حال اجراست و در برخی شهرها، نتیجه نظرسنجی نشان از رضایت اجرای موفق این طرح است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مؤثر حوزه علمیه در هویت‌سازی جامعه تصریح کرد: دانشگاه‌ها در بخش هویت‌سازی باید بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند. 

نیکزاد اظهار کرد: مبلغان در ترویج فرهنگ اسلامی در مدرسه‌های شبانه‌روزی اهتمام ویژه داشته باشند. 

وی اظهار کرد: امسال مجوز جذب ۲۸ هزار آموزگار گرفته شد که از این تعداد، جذب ۲۴ هزار معلم در مدرسه‌های دولتی و چهار هزار معلم در بخش استثنایی برنامه‌ریزی شده است. 

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور یادآور شد: ۵۳۰ هزار نفر در این دوره از آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای شغل آموزگاری ثبت‌نام کردند که آگاهی به مبانی انقلاب اسلامی در بخش منابع عمومی از مقدمات جذب است. 

نیکزاد افزود: فرآیند جذب در آموزش و پرورش در گذشته به مؤلفه‌های مختلف وابسته بود و ۳۰ درصد مصاحبه  در جذب مؤثر بود و اکنون فرآیند جذب آموزگاری تغییر کرده است. 

وی بیان کرد: تحقق یک امر و ترویج یک فرهنگ در مجموعه فرهنگی زمان‌بر است و باید تحکیم مدیریتی برای به ثمر نشستن و ترویج فرهنگ مورد توجه باشد. 

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: باید به سمتی برویم تا دشمنان از اثرگذاری روی آموزش و پرورش قطع امید کنند و برای تحقق این راهبرد باید تعلیم و تربیت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

وی بیان کرد: در سال جاری آموزش و پرورش حداقل  ۵۰ هزار نیروی انسانی نیاز دارد و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت ارزشمند در تأمین نیروی انسانی تخصصی در رفع نیاز است و اکنون افزایش فضای دانشگاه فرهنگیان از دستاوردهای دولت سیزدهم است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف شرکت کردند و استقبال پرشور بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.