گروهک تروریستی داعش باهدف ایجاد رعب و وحشت در افغانستان به اقلیت های مختلف این کشور ازجمله شیعیان حمله می کند.

حملات وحشیانه داعش به شیعیان افغانستان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، شهروندان مناطق مختلف افغانستان از جمله شیعیان همچنان از حملات وحشیانه گروهک ترویستی داعش خراسان رنج می برند، به طوری که این گروهک تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت در این کشور تلاش می کند.

با گذشت نزدیک به دو سال ازتسلط طالبان بر افغانستان، حجم حملات گروهک تروریستی داعش خراسان در سراسر این کشور افزایش یافته است که منجر به اعمال فشار بر دولت جدید و نگرانی غرب از تجدید قوای این گروهک که تهدیدی جدی در سطح بین المللی به شمار می آید، شده است.

داعش و طالبان ایدئولوژی‌های متفاوت دارند.آنها برای سیطره بر بخش های دیگر این کشور و جذب نیرو با یکدیگر می جنگند.

حملات اخیر داعش عمدتا طالبان و همچنین اقلیت مسلمان شیعه به ویژه هزاره در افغانستان را هدف قرارداده است.این بمب‌گذاری ها در مناطق شهری افزایش یافته است و صدها نفر زخمی و کشته شدند.

بین اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳، گروهک تروریستی داعش خراسان به سفارت‌های پاکستان و روسیه حمله کرد و به هتلی که نمایندگان تجاری چین در آن اقامت داشتند، حمله کرد و یک مجتمع نیروی هوایی را منفجرکرد.

گروهک تروریستی داعش خراسان یک گروهک متشکل از پیکارجویان افغانستان وپاکستانی است که در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵ رسما توسط دولت اسلامی عراق و شام ایجاد شد. تمرکزمرکز این گروه بر مناطق سنی‌نشین کشور پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و هند است و افرادی در این کشورها با آن‌ها اعلام بیعت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.