مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: ۳۸ آسانسور غیراستاندارد از ابتدای امسال تاکنون در این استان مهر و موم شد.

۳۸ آسانسور غیر استاندارد در استان مرکزی مهر و موم شد

به گزارش قدس آنلاین، «سید سعید میرنظامی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: ۸۰ فقره اخطار نیز در این مدت برای آسانسورهای غیرایمن در استان مرکزی صادر شد که در صورت عدم دریافت نشان استاندارد، نسبت به مهر و موم آنها اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۶۹ تایید ایمنی نیز از ابتدای امسال تاکنون برای آسانسور ساختمان‌ها و منازل مسکونی استان مرکزی صادر شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اضافه کرد: این استان تنها استانی در سطح کشور است که برای مهر و موم آسانسورهای غیرایمن از دادستان اراک دارای حکم است.

میرنظامی، با یادآوری برگزاری ۲ نشست شورای استاندارد آسانسورهای استان مرکزی، گفت: در این شورا مقرر شد ظرف مدت چهار ماه نسبت به اخذ نشان استاندارد برای آسانسور ساختمان‌های عمومی و دولتی اقدام شود.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۶۶۲ گواهی ایمنی نیز سال گذشته برای آسانسورهای استان مرکزی صادر و اخطارهایی نیز برای برخی از دستگاه‌های استان صادر که ۹۰ آسانسور هم مهر و موم شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: بررسی از ۳۰۳ مورد تجهیزات بازی در سال گذشته برای این اداره‌کل تکلیف شد و یک‌هزار و ۳۰۹ مورد بازرسی از تجهیزات بازی پارک‌های استان مرکزی انجام و ۲۸۲ مورد تاییدیه صادر شد.

میرنظامی گفت: اکنون مهر و موم چند مجتمع بزرگ تفریحی در حال انجام است و هماهنگی‌های لازم با دادستان مرکز استان انجام شده‌است.

وی با یادآوری بررسی کیفیت نان سنتی استان مرکزی در سال گذشته، افزود: ۲۱ مورد نان سنتی در این مدت از سطح استان خریداری و از نظر فلزات سنگین مورد بررسی قرار گرفت و موردی از نظر آلودگی به این فلزات در استان مرکزی مشاهده نشد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی افزود: آب آشامیدنی استان نیز سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آزمایش‌های انجام شده آب آشامیدنی استان از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

میرنظامی گفت: آب آشامیدنی استان مرکزی از نظر مواد محلول در آب، با تمامی نمونه‌ها مطابقت دارد و مواد محلول در آب شهرهای ساوه و کارچان نسبت به سایر نقاط استان بیشتر بود.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی استان مرکزی از نظر نیترات، نیکل و بار میکروبی از وضعیت مناسبی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با یادآوری بررسی سیلندرهای گاز اکسیژن مراکز درمانی استان در سال گذشته، افزود: ۲ هزار و ۵۷ مورد سیلندر گاز اکسیژن در ۲۴ مراکز درمانی استان مورد بررسی قرار گرفت که ۶۰۳ سیلندر بدون اعتبار تست، شناسایی شد.

میرنظامی اظهار کرد: در جریان بازرسی از فلزات گران‌بهای مشمول استاندارد اجباری، از ۸۴ واحد صنفی بازرسی انجام و ۳۲ نمونه‌برداری انجام شد که سه نمونه از عیار پایین‌تری برخوردار بودند و تذکرات لازم به این واحدها ارایه شد.

وی عنوان کرد: ۳۳ مورد طلای بدون کد شناسایی معتبر در این بازرسی‌ها مشاهده و مقرر شد آموزش‌های لازم توسط اتحادیه برای این واحدها ارایه شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی یادآور شد: ۱۸۰ مورد ترازو از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تا ۲۰ فروردین ماه امسال مورد بررسی قرار گرفتند که ۳۴ مورد آنها در این بازرسی‌ها مردود اعلام شدند.

میرنظامی افزود: با نظارت‌های انجام شده از ۲۰ فروردین ماه تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال، تعداد این ترازوها به ۱۸ مورد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۵۰ مورد بازرسی از ترازوی اصناف نیز سال گذشته در استان مرکزی انجام شد و افزایش بازرسی از ترازوی اصناف در سال جاری در دستور کار ویژه قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس قانون تنها مرجع اعطای نشان حلال در کشور سازمان استاندارد است و صدور این نشان توسط سایر سازمان‌ها بدون اعتبار است.

میرنظامی خاطرنشان کرد: ارایه نشان حلال توسط سازمان استاندارد در استان مرکزی به تمامی واحدهای تحت نظارت اداره‌کل استاندارد این استان اعلام شده و استفاده نشان حلال از سایر سازمان‌ها توسط واحدهای تولیدی به عنوان خطای نشان در کمیسیون ماده ۴۲ با حضور مقامات قضایی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴ فقره نشان حلال امسال و یک نشان حلال نیز سال گذشته توسط اداره استاندارد استان مرکزی صادر شد و نیاز است تمام واحدهای تولیدی درخواست خود را برای دریافت این نشان به اداره‌کل استاندارد ارایه دهند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بازرسی از واحدهای اقامتی و هتل‌ها را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال جاری عنوان کرد و گفت: بازرسی از پنج هتل در این مدت در استان برای اداره‌کل استاندارد استان تعهد شده بود که ۱۳ هتل مورد بازرسی قرار گرفت.

میرنظامی افزود: تعهد اداره‌کل استاندارد استان مرکزی برای بازرسی از خدمات پستی سال گذشته در استان یک مورد بود که پنج مورد مورد بازرسی انجام شد.

وی با یادآوری ۱۲۱ مورد بازرسی از مدارس ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در سال گذشته، عنوان کرد: ایمنی سامانه گرمایشی و سرمایشی، موتورخانه‌ها، نور طبیعی مدارس و کلاس‌ها و تجهیزات برقی از جمله موارد مورد بازرسی در مدارس ابتدایی استان در این مدت بود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: بازرسی از ۱۳ باشگاه ورزشی در سال گذشته برای این اداره کل تعهد شده بود که ۱۴ باشگاه مورد بازرسی قرار گرفت.

۶۶۴ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.

اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ بنا بر پیشنهاد استاندار وقت استان و موافقت مسئولان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در اراک تاسیس شد.

این اداره‌کل در حال حاضر دارای هفت آزمایشگاه تخصصی در رشته‌های صنایع برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، نساجی، میکروبی، مکانیک و اوزان و مقیاس‌ها است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.