رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور پرشور نسل جوان در ایام دهه کرامت باید بیشتر انعکاس داده شود و صدا و سیما باید در بازتاب دادن به این حضور بهتر عمل کند.

ضرورت انعکاس حضور پرشور نسل جوان در جشن های دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار تعدادی از خادمان و مسئولان فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تبریک دهه کرامت با اشاره به جایگاه ویژه بقاع متبرکه گفت: اهل بیت علیهم السلام همانگونه که در دوران حیات خود ملجأ و پناهگاه مردم بوده‌اند، بعد از شهادت یا وفات خود نیز این حالت استمرار پیدا کرده است و حتی غیر مسلمانان نیز به این بقاع متبرکه ابراز ارادت می‌کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به خادمان حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: تلاش کنید که به واسطه حضور مستمر در کنار این گنجینه با ارزش، دچار عادی انگاری نشوید و هر روز مانند کسی باشید که برای اولین بار به زیارت حضرت مشرف می‌شود؛ چرا که اگر خود از لحاظ روحی تحت تأثیر قرار نگیرید، نمی‌توانید در رابطه با دیگران نیز تأثیرگذار باشید.

امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت از بین بردن پیوند میان مردم و انقلاب خاطر نشان کرد: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند در جهت تقویت وحدت و انسجام ملی و معنویت، خصوصاً بعد از بحران‌های احتمالی، نقش آفرین باشد، همین بقاع متبرکه است.

وی افزود: دشمنان در تلاش‌اند میان اهل بیت (ع) و مردم فاصله بیندازند؛ بنابراین شما نیز باید، در مقابل، از این ظرفیت طلایی برای تقویت پیوند میان مردم و نظام و انقلاب استفاده کنید. تلاش کنید تا ضمن استفاده از ابزار مختلف، کار خود را توسعه دهید و زائرین را نسبت به فعالیت‌های خود آشنا کنید.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت و گفت: پیامبر اکرم می‌فرماید «لِکلِّ شَیءٍ أساسٌ، وَ أساسُ الإسلامِ حُبُّنا أهلَ البَیت.» یعنی هر چیزی نیازمند اساس و پایه‌ای است و اساس اسلام محبت اهل بیت -علیهم السلام- است. به عبارت دیگر کسانی که این محبت را دارا هستند، در واقع اساس اسلام را دارا هستند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشارکت و حضور باشکوه جوانان و نوجوانان در مراسم دهه کرامت گفت: حضور پرشور نسل جوان در ایام دهه کرامت باید بیشتر انعکاس داده شود و صدا و سیما باید در بازتاب دادن به این حضور بهتر عمل کند.

در ابتدای این جلسه، مسئولان فرهنگی آستان حضرت فاطمه معصومه (س) گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی حرم در محورهای مختلف از جمله کتابخانه، موزه، مرکز اسناد، آفرینش‌های فرهنگی، معارف قرآن و عترت، پژوهش و تبلیغات، ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.