رادنی شکسپیر، تحلیلگر و کارشناس انگلیسی با اشاره به گذشت بیش از ۷ دهه از اشغال فلسطین و چالش‌های مختلف رژیم‌صهیونیستی افزود: امروز حتی ملت‌های اروپایی نیز در باور خود این رژیم را نپذیرفتند.

استاد دانشگاه انگلیس: امروز اسرائیل در رسیدن به مرحله تثبیت عاجز مانده است

به گزارش قدس آنلاین، "رادنی شکسپیر"، تحلیلگر و کارشناس انگلیسی امور سیاسی در گفتگو با نگاه نو گفت که جغرافیای سیاسی منطقه و به ویژه محیط پیرامونی اسرائیل دچار یک تحول اساسی شده است.

وی ادامه داد که در آن زمان کمتر سازمان امنیت و اطلاعاتی، وقوع این تغییر را پیش‌بینی می‌کرد. غرب تمامی توان خود را به کار گرفته بود تا نقشه سیاسی منطقه را بر اساس منافع اقتصادی و نفوذ سیاسی خود ترسیم کند.

شکسپیر افزود: قرارداد سایکس پیکو و اعلامیه بالفور  را می‌توان در این راستا تفسیر کرد، اما اکنون دچار یک شکست راهبردی شده است و غرب ترجیح می‌دهد تعیین مناطق نفوذ خود در منطقه را با جنگ‌های نیابتی انجام دهد.

وی با اشاره به گذشت بیش از ۷ دهه از اشغال فلسطین و چالش‌های مختلف رژیم‌صهیونیستی، افزود: امروز اسرائیل از رسیدن به مرحله تثبیت و شناسایی عاجز مانده است و حتی ملت‌های اروپایی نیز در باور خود این رژیم را نپذیرفتند.

این تحلیلگر انگلیسی بیان کرد: افکار عمومی اروپا و جهان و حتی آمریکایی‌ها بعد از سال ۲۰۰۶ یعنی جنگ لبنان و نیز سال ۲۰۰۸ جنگ غزه به یک باور جدید نسبت به رفتار و رویکرد اسرائیل رسید، چرا که تا پیش از آن افکار عمومی جهان و اروپا تحت القائات و تاثیرات و انحصار رسانه‌ای غرب قرار داشت.

شکسپیر ادامه داد: غربی‌ها رویدادهای منطقه خاورمیانه و فلسطین را از دریچه رسانه‌های وابسته آمریکایی و اسرائیلی دریافت می‌کردند و بنابراین درک درستی نسبت به تحولات آن نداشتند.

وی با اشاره به ناتوانی ساختار سیاسی آمریکا به ویژه در زمان جو بایدن رئیس جمهور این کشور و نیز چالش‌های سیاسی رژیم صهیونیستی، گفت: با توجه به تفاهمات اخیر در منطقه و تغییر معادلات و ادبیات سیاسی می‌توان گفت که تحولات جدیدی شکل خواهد گرفت که به زیان آمریکا خواهد بود.

رادنی شکسپیر تحلیلگر و کارشناس انگلیسی امور سیاسی، اقتصادی است. او کتاب‌های بسیاری را در حوزه تئوری‌های اقتصادی و نیز  ایران، بحرین و سوریه تالیف کرده است. شکسپیر از چهره‌های ضد صهیونیستی  و فارغ‌التحصیل دانشکده داونینگ کمبریج انگلیس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.