استاندار خراسان رضوی گفت:زنجیره تولید فولاد در خراسان رضوی باید تکمیل شود و شرکت فولاد خراسان در این زمینه نقش بسزایی دارد.

زنجیره تولید فولاد در خراسان رضوی باید تکمیل شود

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه و در بازدید از مجتمع فولاد خراسان اظهار کرد: این شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا تنها واحد فولادی است که امکان تامین خوراک را به راحتی از منطقه خواف دارد، همچنین توسعه کنسانتره و محصول نهایی نیز از قابلیت‌های گسترش در این شرکت برای رسیدن به زنجیره کامل تولید فولاد است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این شرکت، طرح های توسعه‌ای هم دارد و قرار است به سرعت این طرح ها تکمیل شود تا در نهایت زنجیره فولادی از معدن تا محصول نهایی کامل شود.

وی گفت: حضور ما در این مجموعه، قدردانی از زحمات کارگران و فعالان این صنعت است، به خصوص که بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال رشد تولید و مهار تورم، فعالان اقتصادی نقش مهمی در عملی شدن این شعار دارند.

نظری افزود: مجموعه های صنعتی و از جمله این شرکت‌های فولادی، کمبودهایی در تامین آب، برق و گاز دارند که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد کاهش دغدغه های این مجموعه ها باشیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تامین آب برای صنایع فولادی دارای اهمیت بسیاری است و این مجموعه نیز طرح تصفیه فاضلاب نیشابور را با هدف تامین آب مورد نیاز خود در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به این که باید موانع را از پیش پای شرکتهای تولیدی برداشت گفت: با این اقدام ظرفیت تولید صنایع به حداکثر خود خواهد رسید و در نهایت موجب بهبود اقتصاد استان خواهد شد.

نظری افزود: اولویت نخست ما در استان حمایت از شکل گیری زنجیره تولید فولاد است و منطقه خواف و نیشابور نقش مهمی در این موضوع دارند زیرا فولاد یک صنعت ملی و حتی فراملی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مجموعه فولاد خراسان اگر بتواند محصول ورق فولادی را تولید کند امکان گسترش صنایع خودروسازی استان را هم فراهم می کند.

وی بیان کرد: خراسان رضوی یکی از بهترین نقاط برای صادرات محصولات فلزی با توجه به نزدیکی به کشورهای همسایه و دسترسی اش به مسیرهای ارتباطی با آسیای میانه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.