۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 875321

با تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا ی جهانی در معاملات امروز ۴ دلار کاهش یافت.

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، با تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت اما در عین حال بازار در انتظار این است که آیا قانون‌گذاران آمریکایی مانع از نکول بدهی آمریکا می‌شوند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۴ دلار و ۲۵ سنت کاهش ۱۹۶۷.۶۱ دلار معامله شد.

شاخص دلار ۰.۳ درصد افزایش یافت و قیمت طلا را برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر ساخت. ارزش اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در اطراف بالاترین رقم ۱۰ هفته گذشته در نوسان است.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسوبانک گفت: «در حال حاضر، بازار افزایش مجدد نرخ بهره را رد نکرده است و آشکارا این وضعیت شبیه یک ماه گذشته نیست که منجر به این تغییر قیمت‌ها شده است. »

در حال حاضر سرمایه‌گذاران در انتظار نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در دوم و سوم ماه می هستند.

قیمت طلا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دلار از بالاترین رقم این فلز گران‌بها در اوایل ماه جاری، کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران همچنین در حال پیگیری پیشرفت مذاکرات سقف بدهی آمریکا هستند، که در صورت عدم افزایش، می‌تواند اقتصاد این کشور را در معرض رکود قرار دهد.

مذاکرات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور روز گذشته بدون هیچ توافقی در مورد چگونگی افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری این کشور پایان یافت و به تنها ۱۰ روز پیش از نکول احتمالی به گفت‌وگو ادامه خواهند داد.

کاخ سفید و مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه کنگره امروز بار دیگر برای حل بن‌بست افزایش سقف بدهی  ملاقات خواهند کرد. این کشور با خطر نکول مواجه است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.