به دنبال انتقادهای شدید علیه نحوه توزیع بودجه رژیم صهیونیستی میان اعضای ائتلاف کابینه، منابع خبری از برگزاری تظاهرات در قدس اشغالی در محکومیت طرح بودجه خبر دادند.

تظاهرات صهیونیست‌ها در قدس علیه طرح بودجه کابینه نتانیاهو

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تظاهرات گسترده‌ای از لحظاتی قبل در قدس اشغالی علیه طرح بودجه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

برپایه این گزارش، معترضان اسرائیلی با سر دادن شعارهایی نحوه توزیع بودجه را محکوم کردند و خواستار اصلاح آن شدند.

لایحه بودجه پیشنهادی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی را افزایش داده است؛ به طوری که مخالفان از این لایحه به عنوان «دزدی با اسمی دیگر» یاد می‌کنند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی درباره اعتراض «اسرائیلی ها» به لایحه بودجه پیشنهادی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی نوشت: توافق های صورت گرفته درباره این لایحه پیشنهادی کابینه «بنیامین نتانیاهو»، «دزدی با یک اسم دیگر» است.

این رسانه صهیونیست، اعتراضات به غیرشفاف بودن بودجه دو سال آینده و لایحه تغییرات قضائی را گسترده عنوان کرد و افزود: رهبران اعتراض‌ها معتقدند مقابله با بودجه جانبدارانه کابینه، ادامه مقابله با تغییرات قضائی است.

هاآرتص اضافه کرد: باتوجه به مسکوت ماندن لایحه تغییرات قضائی، مخالفان نتانیاهو اکنون راهبرد خود را تغییر داده و می خواهند با برگزاری اعتراضات گسترده خیابانی مانع از اختصاص میلیون ها شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به احزاب راست‌گرا و ارتدوکس شوند.

این روزنامه چاپ تل‌آویو، تداوم اعتراض‌های مخالفان حتی با وجود مسکوت گذاشتن لایحه تغییرات قضائی را نشان دهنده این موضوع دانست که آنها خواهان سقوط کابینه نتانیاهو هستند و اکنون هم بودجه را بهانه این موضوع قرار داده اند.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، نتانیاهو روز دوشنبه با احزاب حریدی و حزب «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی درباره لایحه بودجه دو سال آینده به توافق رسید. وی تا بیست و نهم همین ماه میلادی مهلت دارد تا آن را به تصویب برساند، در غیر این صورت کابینه وی سقوط خواهد کرد.

سهم خواهی احزاب تندرو از کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی، گسست سیاسی و شکاف بین طیف‌های مختلف «اسراییلی» در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است.

در حالی که کابینه نتانیاهو لایحه «تغییرات قضائی» را برای آرام کردن اوضاع مسکوت گذاشته است، تصویب لایحه بودجه به بحران جدیدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و هر کدام از احزاب سیاسی و گروه های اسرائیلی خواهان تصویب آن به نفع خود هستند.

بودجه رژیم صهیونیستی در حالی در کنست رسیدگی می شود که اگر نتواند آن را به تصویب برساند، به طور خودکار به انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودرس منجر خواهد شد.

در چنین شرایطی درخواست حریدی‌ها (از تشکل‌های ائتلاف حاکم و متشکل از صهیونیست‌های ارتدوکس و افراطی) برای افزایش اعتبار گروه های افراطی، چالشی دیگر برای این رژیم شده به ویژه آنکه بدون حضور حریدی ها در ائتلاف حاکم، سقوط کابینه حتمی خواهد بود.

بودجه پیشنهادی برای سال ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ مبلغ ۴۸۴.۸ میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی با برابری سه و نیم مقابل یک دلار) است. این رقم برای سالجاری ۴۵۲.۵ میلیارد شیکل بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.