دولت آمریکا روز سه‌شنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه نیروها و کارمندان حوزه فن‌آوری اطلاعات و سایبری کره شمالی که برخی از آنها در چین و روسیه کار می‌کنند خبر داد.

آمریکا تحریم‌هایی علیه بخش سایبری کره شمالی وضع کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، تحریم‌های جدیدی را علیه هزاران تن از کارمندان حوزه سایبری و فن‌آوری اطلاعات کره شمالی که تعداد قابل توجهی از آنها در چین و روسیه مشغول به کار هستند وضع می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه مدعی شد، درآمد حاصل از کار این نیروهای کره شمالی به تامین مالی برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و موشکی این کشور کمک می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، واشنگتن و سئول مشترکا یک تبعه کره شمالی به نام «کیم سانگ مان»، و یک شرکت به نام «همکاری فن آوری اطلاعات چینیونگ» را به دلیل فعالیت‌هایشان در حوزه فن‌اوری اطلاعات تحریم کرده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد، کره شمالی هزاران کارمند حوزه فن‌آوری اطلاعات را در سراسر جهان و عمدتا در چین و روسیه داشته و کار این کارمندان «درآمدی را ایجاد می‌کند که به برنامه‌های غیرقانونی تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک کره شمالی کمک می‌کند. این کارمندان هویت‌، مکان و ملیت‌های خود را پنهان کرده و از اسناد جعلی برای تقاضا دادن برای کار استفاده می‌کنند.»

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود نوشت، این کارمندان به صورت محرمانه در صنایع و جایگاه‌های مختلف اعم از حوزه‌های «تجارت، سلامت و تناسب اندام، شبکه های اجتماعی، ورزش، سرگرمی و سبک زندگی کار کرده‌اند.»

وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر ادعا کرده‌ بود که استخدام کارمندان فن‌آوری اطلاعات کره شمالی از سوی شرکت‌ها می‌تواند به دزدی مالکیت معنوی منجر شود.

طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه سازمان دیگر مرتبط با بخش سایبری پیونگ یانگ شامل «مرکز صدودهم تحقیقات»، «دانشگاه اتوماسیون پیونگ یانگ» و «دفتر شناسایی فنی» کره شمالی پیشتر توسط کره جنوبی به خاطر دست داشتن در عملیات‌های سایبری و کسب درآمد نامشروع برای حمایت از برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی تحریم شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعلامیه خود مدعی شد، دفتر شناسایی فنی کره شمالی فعالیت‌های تهاجمی سایبری این کشور را رهبری کرده و ناظر بر کارمندان وابسته به گروه هکری «لازاروس» است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.