معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی، یکی از موضوعاتی جدی و مهم در این سازمان را بازطراحی ساختار اداره بنادر جنوبی متناسب با مسئولیت‌های جدید دربعد تقویت نیروی انسانی متخصص و نخبه عنوان کرد.

مجوز جذب ۴۵ نیروی نخبه و متخصص در سازمان بنادر نهایی شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن بیک محمدلو صبح امروز (سوم خردادماه) در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل و بنادر تابعه استان هرمزگان توجه دولت به توسعه دریامحور را فرصتی برای رونق فعالیت‌های اقتصادی در بنادر دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سازمان بنادر و دریانوردی با جدیت دنبال می‌شود، متناسب سازی وظایف و  فعالیت جدی بندری و دریایی بنادر براساس مسئولیت‌های جدید و جذب نیروهای  انسانی آن است.

 وی با بیان اینکه بازدید از بنادر در راستای احصا مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب با هرف رفع مشکلات و  تقویت نیروی انسانی متخصص است، گفت: این مهم به خصوص با اولویت استان‌های جنوبی که با شرایط ویژه‌ای مانند قرارگیری در مناطق کم برخوردار و مناطقی که از نظر آب و هوایی به توجه و رسیدگی بیشتری نیاز دارند، در دستور کار قرار گرفته است.

 معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در این راستا طراحی و بازطراحی ساختار اداره بنادر جنوبی است و با توجه به اینکه برخی وظایف جدید و برخی بنادر جدید به لحاظ توسعه‌ تجاری درحال شکل‌گیری و اضافه شدن به مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی هستند این مهم در دستور کار  سازمان قرار گرفته است.

 بیک محمدلو افزود: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم برروی مساله سواحل مَکُران، بحث توسعه بندر مَکُران در دستور کار قرار دارد و مطالعات اولیه اقتصادی آن انجام شده و مطالعات فنی کار نیز در حال انجام  است و باید ساختار مناسب آن برای اداره این بندر نیز به عنوان یک بندر بزرگ در شرق استان هرمزگان مورد توجه قرار بگیرد و علاوه برآن بنادر حوزه غرب استان نیز مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

وی در این رابطه به عملکرد بالای ۱۰ میلیون تن کالا در بندرلنگه در غرب استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: به تناسب این عملکرد ظرفیت اداری این بندر نیز باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

 معاون سازمان بنادر اضافه کرد: در حوزه گردشگری دریایی به ویژه بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافربری کشور نیز با طراحی مناسب در حوزه نیروی انسانی می‌توان امنیت سفرهای دریایی را برای هموطنان ارتقا داد.

 بیک محمدلو در بخش دیگری به ۱۰۰ مجوز برای جذب نیروهای نخبه توزیع شده در ستاد سازمان بنادر و استان‌های ساحلی از مسیر بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۵ نفر در بنیاد ملی نخبگان نهایی شده و استان هرمزگان از این اتفاق نیز بهره مند خواهد شد و مابقی ظرفیت تا میزان ۱۰۰ نفر نیز پس از انجام فرایندهای علمی و تخصصی جذب خواهند شد.

 وی خاطرنشان کرد: این توافق و همفکری با بنیاد ملی نخبگان و سازمان امور استخدامی وجود دارد که به هر میزان نیازمندی در سازمان امور استخدامی برای مشاغل تخصصی وجود داشته باشد، از محل جذب نخبگان تامین شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.