عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: افغانستان باید توجه داشته باشد همسایه بزرگ و قدرتمندی مثل ایران ابزارهای لازم برای حل و فصل موضوعات را دارد.

مقتدایی: ایران قدرت لازم برای حل و فصل مسئله حق‌آبه هیرمند را دارد

به گزارش قدس آنلاین، عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی درباره کارشکنی طرف افغانستانی در تامین حقابه هیرمند، بیان داشت: ما همواره به دنبال این بوده‌ایم که با همسایگان حسن همجواری داشته باشیم حتی الان که مجموعه‌ای بر افغانستان حاکم هستند نیز این پیام را به شکل های مختلف در عمل و بیان مطرح کرده‌ایمکه ما میزبان مردم افغانستان و به دنبال این هستیم تا افغانستان از بحران های سیاسی و اقتصادی عبور کند.

وی ادامه داد: توقع ما از حاکمان افغانستان این است که به این نکات توجه داشته باشند که همسایه بزرگ و قدرتمندی مثل ایران ابزارهای لازم برای حل و فصل موضوعات را دارد اما بنای ما بر حسن همجواری و همکاری در تثبیت امنیت و مراودات اقتصادی و افزایش آن است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه "آب هیرمند به عنوان یک انتخاب نیست" گفت: این آب یک ضرورت و الزام حقوقی است و بر این اساس ایران دیدگاه های خود را در چارچوب بین الملل بیان کرده و طرف مقابل باید در عمل حسن همجواری و پاسخ به میزبانی از افغانی ها در ایران را بدهد.

وی با تقدیر از مواضع رئیس‌جمهور در این باره تصریح کرد: آنچه رئیس جمهور ما بیان کرد حرف ملت ما است، وزارت امور خارجه این حرف را دنبال خواهد کرد و وزارت نیرو بر آن پافشاری می‌کند، امیدواریم بدون هر گونه وقت‌کشی حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته شود و طرف افغانی نیز به این مهم توجه دارد اما به‌هرحال در کوتاهترین زمان این موضوع محقق شود.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.