۲۰ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه پنج شهرداری اصفهان واقع در جنوب غربی این کلانشهر روز چهارشنبه با اعتباری بالغ بر ۳۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

۲۰ پروژه عمرانی در اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش قدس انلاین،  احداث خط انتقال پساب از سپاهان‌شهر به پارک کوهستانی صُفه با اعتبار ۳۰ میلیارد، فرهنگسرای ادب واقع در خیابان حسین آباد با هزینه ۴۸ میلیارد، پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با هزینه ۱۹۰ میلیارد تومان و احداث زمین ورزشی روباز در زُمُره این طرح‌هاست.

نیروگاه خورشیدی در مجموعه نگین صفه در مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار ۵۰۰ متر مربع، اجرای نورپردازی پل شهید ستاری، سپاهان‌شهر، پارک کوهستانی صفه با هزینه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، احداث پاتوق شهری با هزینه ۷۰۰ میلیون و ساخت نصب و اجرای المان‌های شهری و بازی کودکان با اعتباری حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بخش دیگری از این طرح‌ها را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید حدفاصل خیابان نظر و پل آذر به‌طول ۵۴۰ متر و عرض ۲۲ متر در قالب ۲ تونل رفت و برگشت به‌صورت جداگانه با عرض ۱۱ متری احداث شده است.

امیرعباس رحمتی ادامه داد: این پارکینگ ظرفیت ۳۷۲ خودرو را دارد و در آن برای دوچرخه و موتورسیکلت نیز جایگاهی مجزا در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع قالب‌بندی، ۲۱ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۱۶ هزار متر مربع رنگ‌آمیزی از جمله اقدامات مرتبط با احداث این پروژه بود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: سال گذشته بافت قدیمی خیابان وحید واقع در کوچه دنارت و محله فرح‌آباد(حوالی میدان ارتش) به‌عنوان محله‌های هدف برای اجرای پروژه‌های محله‌محور انتخاب شدند.

حسین کارگر خاطرنشان کرد: بر همین اساس با اعتباری حدود ۱۷ میلیارد تومان آزادسازی گلوگاه‌ها، ساماندهی فضای سبز و بهبود معابر این محلات آغاز شد و در سالجاری با ۳۸ میلیارد تومان ادامه اجرای طرح در این نواحی در جریان است.

وی با اشاره به تصفیه پساب شهری در سپاهان‌شهر اضافه کرد: از آب این پروژه برای آبیاری فضای سبز کوه صفه، منطقه پنج و منطقه ۱۳ و یا هدف مصرف بهینه آب استفاده خواهد شد.

شهر اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.