رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۵ هزار دانش‌آموز سنجش شدند، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ درصد آمار سنجش ما ارجاعات تخصصی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی باشد.

سنجش سلامت برای ۹۵ هزار دانش آموز در خراسان رضوی انجام شد

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی در خصوص سنجش نوآموزان اظهار کرد: سنجش نوآموزان از بهمن ماه سال گذشته با تعداد پایگاه‌های محدود در برخی شهرستان‌ها و مشهد آغاز شد. از ابتدای فروردین ماه تمام پایگاه‌های خود را در شهرستان ها فعال کردیم و نوبت‌گیری انجام می‌شود که تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۵ هزار دانش‌آموز سنجش شدند، عنوان کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی این تعداد انجام شده است. ما ۱۴۰ پایگاه داشتیم که تعداد آن‌ها را به ۱۶۰ پایگاه افزایش دادیم. سنجش دانش‌‎آموزان در برخی شهرستان‌ها به پایان رسیده و کار به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

وی بیان کرد: مشکل ما در زمینه سنجش اتباع است. ممکن است مدارک هویتی بسیاری از این نوآموزان تایید نشده یا مدارک هویتی معتبر نداشته باشند که روند سنجش آن‌ها در مشهد و شهرستان‌هایی که اتباع حضور دارند، طولانی می‌شود. برای انجام سنجش در مناطق صعب‌العبور نیز پایگاه سیار پیش‌بینی کردیم.

روحانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۰ درصد آمار سنجش ما ارجاعات تخصصی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی باشد، تصریح کرد: پایگاه‌‎های تخصصی سنجش از ۳ خرداد شروع به کار می‌کنند. کار ساماندهی این پایگاه‌ها را انجام می‌دهیم تا نوآموزانی که ارجاعات تخصصی دارند مورد ارزیابی تخصصی قرار گیرند و تکیلف آن‌ها در پرونده سلامت مشخص شود. بعد از اتمام ارزیابی تخصصی مشخص می‌شود جای‌گیری این دانش‌‎آموزان در مدرسه استثنایی یا عادی خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در خصوص دانش‌آموزان دیرآموز، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در مدارس عادی جای‌گیری می‌شوند و مانند سایر دانش‌آموزان از محتوای عادی استفاده می‌کنند. همچنین بسته‌های آموزشی با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و آموزش و پرورش استثنایی در اختیار معلمان قرار داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.