مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه افشا کرد که پایگاه نظامی آمریکا در سوریه، به تروریست‌ها آموزش می‌دهد تا علیه مسکو عملیات مسلحانه انجام دهند.

مسکو: آمریکا تروریست‌ها را برای عملیات علیه روسیه آموزش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با پمپاژ گسترده تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط کشورهای غربی به کی‌یف برای جنگ با روسیه و نفوذ گروه‌های خرابکار اوکراینی به این کشور، اکنون از آموزش تروریست‌ها توسط آمریکا برای انجام عملیات علیه مسکو خبر می‌رسد.

«سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (چهارشنبه) افشا کرد که اشغالگران آمریکایی در پایگاه «التنف» واقع در شرق سوریه، به شبه‌نظامیان و عناصر مسلح آموزش دهند تا علیه مسکو عملیات تروریستی انجام دهند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ناریشکین طی سخنرانی یازدهمین نشست بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی در مسکو گفت: «بر اساس اطلاعات ما، پایگاه نظامی آمریکایی التنف واقع در مرز سوریه-اردن-عراق جهت آموزش شبه‌نظامیان داعش برای اجرای عملیات خرابکارانه و تروریستی نه تنها در خاک سوریه، بلکه اکنون در مناطق مختلف روسیه استفاده می‌شود».

وی همچنین یادآور شد که در سال ۲۰۱۱ آمریکا و کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌طور فعال از گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب در سوریه حمایت کردند.

در ماه فوریه امسال بود که سرویس اطلاعات خارجی روسیه گزارش داد، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ۶۰ تروریست را در سوریه استخدام کردند که پس از آموزش در پایگاه التنف، برای انجام حملات تروریستی به روسیه و سایر کشورهای مستقل همسود اعزام شوند.

به نوشته اسپوتنیک، ناریشکین در ادامه هشدار داد که آمریکا در حال برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌هایی برای جنگ اطلاعاتی علیه روسیه در واکنش به عادی‌شدن اوضاع در منطقه غرب آسیا است.

وی در این‌باره توضیح داد که عادی‌سازی اوضاع در سوریه ادامه دارد و سطح اعتماد متقابل بین کشورهای غرب آسیا در حال افزایش است اما اقتدار و سلطه آمریکا به‌شدت در حال کاهش است.

طبق این گزارش، این مقام اطلاعاتی روس افزود: «فکر می‌کنید، وزارت امور خارجه آمریکا چه نتیجه‌ای [از این موضوع] گرفته است؟ کاملاً قابل پیش‌بینی است. آنها تمام محاسبات اشتباه و جنایات خود را به اقدامات به اصطلاح تبلیغاتی روسیه نسبت می‌دهند و طرح‌هایی را برای جنگ اطلاعاتی با مسکو توسعه می‌دهند».

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.