وزرای امور خارجه ازبکستان و روسیه در دیداری در شهر «مسکو» بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند.

دیدار وزرای خارجه ازبکستان و روسیه؛ توسعه روابط محور گفت‌وگو

به گزارش قدس آنلاین، «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیداری در شهر «مسکو» بر توسعه روابط تأکید کردند.

سعیداف در کانال تلگرام خود نوشت: در شهر «مسکو» با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار گرم و پرباری داشتیم. در این دیدار بر سیر همکاری‌ها تأکید و همچنین زمینه‌ها و ابعاد امیدوارکننده برای توسعه بیش از پیش روابط بین دو کشور را تعیین کردیم.

وزرای امور خارجه ازبکستان و روسیه در این دیدار برای تحکیم روابط اقتصادی و بازرگانی و افزایش حجم مبادلات بازرگانی توجه داشتند.

روسیه یکی از بزرگ‌ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است. مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی در سطح ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از ۹۶۱ واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی ۶۴ شرکت روسیه به ثبت رسیده است. در روسیه نیز بیش از ۵۶۰ شرکت شراکت سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ ۲۰ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این  دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

دیدار وزرای خارجه ازبکستان و روسیه؛ توسعه روابط محور گفت‌وگو

دیدار وزرای خارجه ازبکستان و روسیه؛ توسعه روابط محور گفت‌وگو

پایان پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.