رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: ۳ نفر از شطرنج‌بازان خراسان رضوی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا یا انتخابی جام جهانی آسیا حضور یافته‌اند.

حضور ۳ شطرنج باز از خراسان رضوی در مسابقات انتخابی جام جهانی

به گزارش قدس خراسان، رضا پاشانجاتی در خصوص برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا اظهار کرد: ۳ نفر از شطرنج‌بازان خراسان رضوی در مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا، انتخابی جام جهانی شطرنج شرکت می‌کنند. این مسابقات به میزبانی تهران و در محل فدراسیون شطرنج ایران در ۲ بخش آقایان و بانوان از ۳ خرداد ماه آغاز شده است.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات از ۳ الی ۱۰ خرداد و انتخاب نفرات اول هر بخش به جام جهانی شطرنج گفت: در این دوره از مسابقات سیده هستی سیدی قهرمان پرافتخار شطرنج خراسان رضوی در بخش بانوان و سبحان زحمتی و کوروش بلندنظر در بخش آقایان شرکت می‌کنند.  

وی ادامه داد: بازیکنان سرشناس خراسان رضوی همانند مرصاد خداشناس و مسعود مصدق‌پور که شانس بیشتری برای کسب سهمیه جام جهانی داشتند به دلیل شرایط خود در این مسابقات شرکت نکردند.

پاشانجاتی در خصوص دلیل عدم شرکت مرصاد خداشناس و مسعود مصدق‌پور در این مسابقات خاطرنشان کرد: مسعود مصدق‌پور از فدراسیون و شرایط حال حاضر شطرنج کشور کمی دلخور است. مرصاد خداشناس نیز درگیر پایان‌نامه مقطع دکتری خود است. خداشناس فقط در سال گذشته در یک دوره مسابقات خارج از کشور به عنوان سرمربی تیم‌های عمان و لبنان شرکت کرده بود. این ۲ شطرنج‌باز در حال حاضر جزو رنک ۱۱ و ۱۲ شطرنج ایران هستند.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی با اشاره به شانس کسب سهمیه جام جهانی توسط شطرنج‌بازان خراسان رضوی افزود: هر ۳ شطرنج‌باز خراسان رضوی شانس ضعیفی برای کسب سهمیه مسابقات جام جهانی دارند. مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا یا انتخابی جام جهانی هر ۲ سال یک بار در رده سنی آزاد برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سیده هستی سیدی، سبحان زحمتی و کوروش بلندنظر در رده سنی خود جزو قهرمانان ایران هستند، از همین رو مجوز حضور در این مسابقات را دریافت کردند، اما بعید است که این شطرنج‌بازان بتوانند جزو ۶ شطرنج‌باز نخست تورنمنت قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.